הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - פשטידת חצילים
20/09/2011, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
הרי לפניכם מתכון פשטידת חצילים בקלי קלות.
6 מנות. אם קולים את החציל לבד כל מנה שווה בערך 210 קלוריות. אם משתמשים בסלטים המוכנים יש להוסיף כמאה קלוריות למנה כלומר כ- 300 קלוריות
פשטידת חצילים

החומרים: 

½ ק"ג חצילים
½ ק"ג גבינה לבנה עד 5% שומן
4 ביצים
3-4 כפות לא גדושות של קמח מלא
1 כפית אבקת אפיה
תבלינים לפי הטעם – מלח, פלפל שחור, שום כתוש או כל תבול אחר שכל אחד מעדיף.

אופן ההכנה:

קולים את החצילים על אש, קולפים, מעבירים למסננת מחכים עד שהחצי מפסיק להפריש נוזלים. מעבירים את החציל לקערה, מועכים במזלג, מוסיפים את יתר החומרים ומערבבים היטב. בודקים את התיבול ואם צריך מתקנים.
מעבירים לתנית משומנת בספרי שמן או מרופדת בנייר אפיה ואופים בחום בינוי עד להשחמה.
אפשרות נוספת, קלה ומהירה יותר היא להשתמש בסלט חצילים מוכן. אפשר להשתמש בחצי ק"ג חציל רומני מוכן או חצי ק"ג סלט חצילים על האש. ואז צריך הרבה פחות תבלון היות שהסלטים מתובלים. חוסך המון עבודה. מהיר יותר וקל מאד להכנה, אך תמיד בריא יותר לקלות את החצילים לבד בכדי "לחסוך" בחומרי שימור ובעיקר נתרן. . 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il