הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מתכון לקרטיב בריא
19/07/2011, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
בואו נלמד להכין קרטיבים לבד בבית מה שמקנה לנו אפשרות לשלוט בטעם, בחומרים מהם הם מורכבים ובאמת ממש ללא עבודה.
מתכון  לקרטיב בריא

המתכון הבסיסי הוא של מחברת סוכרזית. הכנסתי בו מעט שינויים בכדי להתאימו לטעמי ולטעם נכדי.  כיף להכין אותו עם הנכדים ולדעת שהם אוכלים קרטיב בריא יותר, טעים ובעצם הם אוכלים פירות בתחפושת.
שיהיה לכולנו קיץ טעים וקריר. ותודה לחברת סוכרזית על הרעיון הנחמד.


החומרים:

כוסות חד פעמיות קטנות
מקלות ארטיק
1 ק"ג פירות (נקטרינות, שזיפים, אגסים, תפוחים, אבטיח, מלון..)
6 כוסות מים
 5  שקיות סוכרלייט או  סוכרדאיט או כל ממתיק אחר.   ( אני מתחילה עם 2 שקיות סוכרלייט וטועמת. אצלי אוהבים פחות מתוק).
מיץ מלימון אחד
תמצית וניל
מקל קינמון למי שאוהב
 
אופן ההכנה:

מגלענים את הפירות, וחותכים אותם.  מבשלים אותם יחד עם הממתיק ותמצית הווניל  בסיר עם מים, ומי שאוהב יכול להוסיף גם קינמון. מביאים לרתיחה ומבשלים מעט. מכבים את האש ומקררים מעט. ניתן לרסק מעט את הפירות במעבד מזון מוט. ( ילדים לא תמיד אוהבים למצוא חתיכות פרי בקרטיב. ).
 נותנים לקטנים להעביר את הפירות לכוסות חד פעמיות הכי קטנות שיש ומכניסים לכל כוס מקל של ארטיק או כפית חד פעמית. מכניסים למקפיא.
 כאשר הקרטיב קופא או כאשר רוצים לאכול את הקרטיב מעבירים את הכוס החד פעמת תחת ברז המים – מים מעט פושרים – והקרטיב נפרד בקלות מהכוס. מאחלים להם בתיאבון ואפשר להצטרף עליהם גם אנו שומרי התזונה הנבונה . כל קרטיב כזה שווה מנת פרי. אפזר לאכול כך את פירות הקיץ הקיימים התפריט.
אם נשארו מעט פירות שבושלו ולא השתמשנו בהם, אל תזרקו אותם. מאד טעים להשתמש בהם כתוספת טעימה ליוגורט.
קרטיב כזה הוא קרטיב הרבה יותר גדול מקרטיב קנוי. גוש הקרח עבה יותר ועל כן אפשר ללקקו הרבה יותר זמן. כמה כיף זה להעביר ערב עם קרטיב "ארוך טווח " שכזה.
דרך נוספת להכין קרטיב גדול היא להכניס מקל של ארטיק או כפית חד פעמית לאמצעו של גביע מעדן חלב דל קלוריות ולהכניסו למקפיא. לאכול תענוג שוקולד או כל מעדן חלב אחר לאורך ערב שלם זה נהדר. 
 

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il