הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - סלט עלי מנגולד
08/03/2011, מאת יעל פלדמן
מתכון לסלט, לפחות 6 מנות כל אחת בערך 60 עד 70 קלוריות.
סלט עלי מנגולד

הסלט גדול מאד. ניתן לאוכלו בכיף אפילו מספר ימים. אני מכינה את הירקות החתוכים אך לא מתבל. וכל פעם מתבלת רק את הכמות שיש בה צורך לאותה ארוחה. מחזיק נהדר מספר ימים במקרר.
המנגולד נקרא בשמות רבים. אני מכירה אותם, את העלים בשם סלק עלים וזאת היות שהוא קרוב משפחה של הסלק האדום אותו אנו מכירים..  עלי המנגולד לא רק טעימים אלא גם מלאים בשפע של ויטמינים חיוניים. עלי מנגולד מכילים גם שפע רב של  נוגדי חמצון. ויחד עם זאת הם דלים מאד בקלוריות. מומלץ לחפש עלים כהים וקטנים שמכילים ערך תזונתי רב יותר ומעידים על ירק צעיר. ככל שהם גדולים יותר הם גם קשים ועציים יותר.
מומלץ לאחסן אותם  במקרר, ללא שטיפה, באותה השקית בה נמכרו (לרוב היא מחוררת), במשך 3-4 ימים. אני קונה אותם בשוק או בשדה אורגני שבשכונתנו ואז הם טריים וטעימים יותר.
יש לשטוף  אותם, את העלים היטב, במיוחד בתחתית, שם נאגר הרבה חול.( אני משרה אותם למספר דקות  אחר כך שוטפת מעל קערה ומשקה  במי ההשריה והשטיפה את עציצים). אם הגבעול רחב וסיבי אפשר לעשות בו חתכים קטנים ולהוציא את הסיבים, כמו שמטפלים בסלרי אמריקאי.

החומרים:

1/2 חבילה עלי מנגולד כולל החלק הלבן.
5-6 עלי חסה
1/4   כרוב אדום חתוך דק דק
2 כפות חמוציות
2 כפות רוטב ויניגרט עם שמן זית וזעתר של הלמנ'ס או רוטב מ- 2 כפות מיץ לימון עם כף אחת שמן זית, מעט מלח פלפל שחור וזעתר.
אפשר לגוון את הירקות, אפשר להוסיף גזר מגורר או עגבנייה חתוכה או כל ירק אחר.
החשוב – לא לוותר על חמוציות כי המתיקות שלהן חשובה ביותר לטעם הסלט.

אופן ההכנה:

 נחתוך את עלי המנגולד כולל החלק הלבן,  ואת עלי החסה הבהירים ועדינים יותר, חותכים דק את הכרוב, מוסיפים את החמוציות ואת הרוטב ואוכלים התיאבון. המון בריאות צבע  וטעם. מומלץ.
מפליא! כל פעם מחדש אני מגלה ירקות חדשים לסלט. אף פעם לא עלה בדעתי לאכול עלי מנגולד טריים וכמה שהם טעימים ומרעננים.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il