הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - סלט חומוס מקישואים
18/01/2011, מאת לוטי שפס
נחמד כסלט או כממרח. כסלט – 7 מנות כל אחת בערך 80 קלוריות
סלט "חומוס" נחמד זה רק מראה לנו שאפשר לעשות "חומוס" מכל דבר. כבר מזמן אני מכינה חומוס מגרגרי סויה מבולים במקום גרגרי חומוס. והפעם –לא ממש חומוס אבל טעים וקל מאד להכנה.
סלט חומוס מקישואים

כממרח – "זול" קלוריות הרבה יותר מאשר ממרח חומוס. כממרח מכיל כ- 25 קלוריות לכף. 

החומרים:

6-7 קישואים בינוניים טריים ביותר
2-3 כפות שמן זית
3 כפות גדושות  טחינה גולמית – רצוי משומשום מלא
רבע כוס מיץ לימון
2 שיני שום
מלח ופלפל לפי הטעם
מעט כמון מזרחי
ניתן להוסיף גם פטרוזיליה – אפשר לקשט בה ואפשר להוסיפה למעבד מזון.

אופן ההכנה:

את הקישואים הטריים ניתן לקלף או לוותר על הקילוף ורק לשטוף היטב. חותכים את הקישואים לקוביות גדולות, מעבירים למעבד מזון יחד עם כל החומרים האחרים ומעבדים בפולסים. מעבדים עד שהתוצאה נראית כמו מרקם של חומוס. יש האוהבים אותו יותר גס ויש שאוהבים אותו  יותר עדין אך  לא כדאי להגזים בעבודת המעבד בכדי שהחומוס לא יהפך מימי מדי.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
ענבל
20/01/2011 13:40:00
כותרת:
קישואים חיים ?
תגובה:
האם אין צורך לבשל מעט את הקישואים ? בחיים שלי לא אכלתי קישוא "חי"
רותי ברקן
18/01/2011 22:05:00
כותרת:
תגובה:
את צודקת. אני חושבת שלא חייבים אותו נסי לוותר עליו. אני פשוט מעבירה את המתכון כמו שקבלתי אותו
יונה
18/01/2011 18:06:00
כותרת:
חומוס מקישואים
תגובה:
אני אף פעם לא מבינה למה צריך במקרים כאלה להוסיף שמן. הרי הטחינה מלאה שמן. אפשר לראות זאת כאשר הטחינה עומדת זמן מה השמן צף למעלה והוא לא מעט.
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il