הבירה היין הדיאטה והבריאות

18/12/2009, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה



יש כתבות רבות המופיעות בעיתונים, בטלוויזיה וגם באינטרנט המתארות לנו מה אנו חייבים לאכול כדי לשמור על הגיזרה והבריאות.

הבירה היין הדיאטה והבריאות

אני מנסה לעקוב אחריהם ובכל יום מוצאת עוד משהו ש"חייבים" לאכול כדי להיות בריאים. אני חושבת שכדי להיות בריאים צריך לאכול כמויות אדירות. ואם נאכל כמויות כה גדולות הרי שנעלה במשקל ובריאותנו תיפגע בגלל השומן  - לא?

 הבוקר באחת התכניות שמעתי הסבר מעניין.  –  הבירה כשומרת על בריאות הלב. המחקר מוכיח, שכדאי ואפילו צריך, לשתות בירה – וזאת בכדי  לקבל את אותם אנטיאוקסידנטים – מונעי חמצון- שיש גם  ביין אדום, שאותם אנחנו מכירים כבר כשומרים על בריאותנו. האלכוהול שבבירה לבנה הוא, ממש כמו האלכוהול שביין האדום – עוזר, במידה מסוימת, בשמירה על בריאותנו. נכון – בכמות מוגבלת- כ- 330 מיליליטר לנשים וכמו תמיד לגברים יש פרוטקציה – המנה המומלצת להם היא 660 מיליליטר.

כאן אנו רואים שוב איך הכמות היא הדבר הקובע. גם בבריאות גם בדיאטה, גם בכל דבר בחיים. אין נזק ואפילו יש תועלת באכילת כל מאכל – בכמות סבירה. אפילו שוקולד או קפה,  שנאכלים  במידה טעימים ובעלי ערך בריאותי.  הבעיה היא רק  המינון והאם אנו מסוגלים לעמוד בו. האם יש באפשרותנו לאכול ממנו כמות קטנה – את המינון הנדרש. מכאן שהמוטו צריך להיות – כמה!!! לא מה אכלנו אלא כמה אכלנו.
עלינו להבין שאת אותם חומרי בריאות, אותם אנטיאוקסידנטים, או כמעט את כולם,  אפשר לקבל בכול מיני דרכים והעיקרית והבריאה ביותר שבהם היא אכילת הרבה ירקות מכול מיני צבעים.

לא סתם נולד המשפט שהבריאות שווה חמישה צבעים בצלחת בכול ארוחה. אנו מדברים היום על כמות של מינימום שבע מנות ירק ביום והמומלץ – אחת עשרה מנות ירק. נוסיף לכך את שלוש מנות הפרי המומלצות – הרי שנקבל המון ויטמינים, מינראלים, אנטיאוקסידנטים , סיבים תזונתיים, נהייה שבעים ונינוחים והעיקר – ללא סיכון, כמו שהדבר טמון בשתיית בבירה ואלכוהול. אנו רואים היום המון ילדים שנופלים לשתיית האלכוהול, ילדים קטנים. אנו שומעים על המון תאונות שקורות בעקבות שתיית האלכוהול.