תפריט לערב חג

15/09/2009, מאת

עוד מעט מגיע ערב החג.

כל מי ששומר על המשקל, מקפיד על תזונה נכונה או עושה דיאטה , נכנס בתקופה זו לחששות .

תפריט לערב חג

בעצם אפשר לחלק את האנשים לשתי קבוצות. קבוצה אחת הם אילו שטוענים שיש חג רק פעם בשנה ויש מאכלים מאד טעימים בחג והם מתכננים לאכול אותם. הם רוצים ליהנות בחג ולא להקפיד. ואז יש להסביר שזה בסדר גמור להחליט החלטה כזו אך יש לקחת בחשבון את תוצאותיה. לא להיבהל או להישבר  אם נעלה מעט במשקל ואחר כך נעשה מעט שרירים, נקפיד יותר ונרד בחזרה. הקבוצה השנייה היא של בעלי ניסיון רב שמבינים שאחרי החג אין כל כך חשק לשלם את המחיר והם מוכנים לאכול מעט פחות ולא לקלקל ת מצב רוחם בעקבות עליה במשקל.
אני מעבירה לכם את דרך ההתמודדות היותר קלה בעיני. בערב החג, לאורך כל היום אני אוכלת את כל הארוחות, אך מצמצמת עד כמה שניתן את כמויות החלבון והפחמימות. לפני הישיבה לשולחן החג אני אוכלת משהו כדי להגיע במצב שפוי לשולחן ולאכול ממנו ולא לטרוף. זוכרים את אותה משתתפת שלי שבאה ואמרה לי שהיא יודעת להיות נזירה או חזירה? – אז אני בוחרת להיות שפויה. להשתמש בצלילות הדעת שלי. לבחור מה שאני אוהבת, מה שמתאים לי ולאכול מעט מכול דבר! -  מומלץ בחום!!!   
 

ארוחת בוקר: פרוסת לחם קל
  1 פרוסה גבנה מלוחה במליחות עדינה עד 5% שומן
  ירקות 
  שתייה
   
ארוחת ביניים: 1 פרוסת לחם קל
  1 משולש גבינת מונבלאן
  ירקות
  פרי
   
ארוחת צהריים: סלט ירקות
  1 כף טחינה מתובלת
  ביצה 
  ירקות מבושלים
   
ארוחת ארבע: ארטיק דאיט
   
לפני שיוצאים לארוחה בסביבות 18.00: 2 פרוסות לחם קל 
1 פרוסת פסטראמה 
ירקות

 ובערב – ארוחת חג שניתן לאכול בשני אופנים

ניתן לבחור כך:                                                                                         אך אפשר גם כך:
מנת מרק + כף שקדי מרק + כף אטריות + 2 כיסונים        370                 מנת מרק + כף אטריות                                                  80
גפילטע פיש (קציצה בינונית)                                            150                 גפילטע פיש (קציצה בינונית)                                          150
או פרוסת דג חריף (חריימה)                                                                     או פרוסת דג חריף לא גדולה 
פרוסת צלי בשר (120 גר')                                               250                 שוק עוף בדבש                                                               150
3 כפות צ'ימעס                                                                 165                1  כף צ'ימעס                                                                  55
תפו"א בינוני אפוי עם שמן                                                 130                 תפו"א בינוני מבושל ללא שמן                                         80
2-3 כפות אורז עם צימוקים                                               100                2-3  כפות סלט חסה עם מעט שמן זית                            50
1 תפוח עץ + כפית דבש                                                   70                  פלח תפוח עץ עם מעט דבש                                             20
1 רימון בינוני                                                                    100                1/4 רימון בינוני                                                                25       
פרוסת עוגת שטרודל תפוחים                                           200                תפוח עץ אפוי עם דבש וקינמון                                          60
                                                                                                              כדור גלידת פרווה                                                             100    
כוס יין אדום מתוק                                                            150                כוס יין אדום יבש                                                               75
שתייה 3 כוסות מיץ ממותק                                              270                שתייה במהלך הארוחה – מים או דייאט                              0 
                                                                              סה"כ 2055                                                                                             סה"כ 745

 
 

התפריט דומה, ממש דומה אך בכל זאת שונה. יש הבדל קלורי ענק.

חשוב מאד - אני לא מוותרת על סממני החג. את כל הברכות אנו מברכים וטועמים. כל המאכלים הקשורים לחג – אותם אנו אוכלים רק פעם בשנה – נשתדל לטעום. נכון שהדברים טעימים ואנו רוצים עוד מכול דבר. אבל – מי שמצליח לאכול מעט – הוא המרוויח בגדול. גם נהנה בעת האכילה וגם לא סובל אחריה. נשתמש בכול הטכניקות שלמדנו במשך הזמן ואני בטוחה שנצליח לעבור את החג ב"שלום". גם אם הגזמנו מעט – לא קרה כלום. נחזור למחרת בבוקר לתפריט שלנו ונמזער את הנזק.

                        שיהיה לכולנו בהצלחה!!!