לעבור את הקיץ בשלום

23/06/2009, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה

כיצד ללמוד להגיד לא

הקיץ כבר כאן ואיתו הבילויים, חופשות הילדים, ההורים העובדים שמחפשים סידור לילדים וכד'...לומר `כן` לכל דבר משאיר אותנו לעתים קרובות נטולי אנרגיה להתמקד במה שבאמת חשוב לנו.

לעבור את הקיץ בשלום

על כן אנו חייבים ללמוד לומר לא! מבלי להרגיש לא נוח. לכן כדאי לנו לנסות לזהות את הדברים החשובים ולהתמקד רק באלה שיעזרו לנו לעשות את השינוי הגדול והמצופה ביותר לחיינו. כאשר נדע  למקד מה באמת חשוב לנו – נוכל להגביר את המוטיבציה – ההנעה – שלנו. לא תמיד מתאים לי לקחת את ילדי השכנה איתי לים. אם הם יכולים לעזור לי ולשחק עם ילדיי ואני אוכל לעשות משהו למען עצמי – נהדר! אך אם הדבר יהיה לי לעול – אולי כדאי לומר שאיני יכולה לקחתם. גם כאשר משהו רוצה לבוא לשתות איתי קפה בשעות אחר הצהרים ואני תכננתי לעמוד ולבשל – מותר לי לבקש סליחה ולומר שהיום זה לא מתאים לי. אם ילדיי מבקשים משהו שיכול להפריע לי בשמירה על דרך החיים החדשה שבחרתי – אולי כדאי לי לשתפם ולהסביר שזה לא מתאים לי כעת.

עלינו להתחיל לחשוב על ההרגלים המנצחים שעזרו לנו להתחיל "בפרוייקט"!!  חשוב ביותר לזהות את אותם הרגלים `רעים`, אלו שהובילו אותנו להשמנה.

תכנני זמני לחץ

אם מצפה לנו יום עסוק ולחוץ בעבודה עלינו להצטייד מראש במזון דל שומן וקל להכנה או לחימום, כך שנוכל להכין לנו משהו טעים בדקות ספורות ולשמור על התפריט המומלץ שלנו!

פעילות גופנית מעלה את הביטחון העצמי שלנו, מרוממת את רוחנו ומפיחה חיים באנרגיות שלנו. להיות פעיל זו אחת הדרכים הטובות לשמירה על המשקל לטווח רחוק. בחרי פעילות שאת ממש נהנית ממנה..

אמרי `אני רוצה` התפטרי מהקול שבראשך האומר `אני לא במצב רוח` או `אין לי זמן` או `אני לא יכולה`. החליפי את המילים `חייבת` ו`צריכה` ב`אני רוצה`. זו הרגשה ממש טובה להפוך שלילי לחיובי.

נצלי את היום עשי משהו ספונטאני למען עצמנו אחת ליום, לשבוע לחודש. פעילות שונה מהרגיל תוציא אותך מהשגרה `הנוחה` ותיתן לך הזדמנות לנסות משהו חדש ולבנות את הביטחון העצמי שלך.

המשיכי לנסות

כולנו יודעים שגישה חיובית חיונית להישגיות. אם לא הספקת להגיע למכון כושר או שבמקום לצעוד נסעת במכונית - זה לא סוף העולם.

מחר יש יום חדש, המשיכי ותצליחי.

חלקי את יעדייך לקטעים קטנים שאפשר לבצעם, כי המטרה השלמה עשויה להיות קשה מנשוא, וגורמת לך שלא להתחיל. זה טוב להתחיל במטרה אחת - כמו הרזיה, ולעשותה דיאטה בצעד אחר צעד.

התמתחי! התחילי את הבוקר בהתמתחויות. הרימי את ידייך למעלה, דמייני נחשול של אנרגיה זורם בעמוד השדרה שלך. זה ימלא אותך אנרגיה ותרגישי מוכנה ליום שלפניך.

חשוב מאוד לקבל תמיכה ממשפחה ומחברים. יידעי אותם לגבי מעשייך וכוונותייך, והבהירי כיצד הם יכולים לעזור לך בכך. משפחה, חברים וקולגות הם כוח מניע כשזה נוגע לירידה במשקל.

בזמן שאת מחכה שהמחשב יעלה, שהרכבת תגיע ושהמים בקומקום ירתחו - עשי פעולת כיווץ של עכוזך (כווצי את לחיו השמאלית לסירוגין והימנית לסירוגין בחוזקה). זה הרגל נהדר אשר יזכה אותך בישבן חטוב!