תפריט דיאטה לחיילות 1200 קלוריות

24/06/2008, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה

הפעם אגע בנושא החיילות.

החיילים הקרביים שורפים המון קלוריות במסגרת האימונים הקשים אותם הם עוברים, ועל כן לא אדבר איתם. הנושא הקשה יותר הן החיילות שרוצות לשמור על גזרתן או לרזות ומשרתות בבסיס פתוח.

תפריט דיאטה לחיילות  1200 קלוריות

לא תמיד קיים מטבח צהלי בבסיס,  לא תמיד הן מוכנות לאכול במטבח הצהלי. מכאן שהן "יורדות לאכול" משהו קטן  בקיוסק ליד הבסיס או אף גרוע יותר – הן צמות כל היום וכבר בדרך הביתה הן "מאבדות את הצפון", אוכלות מה שהן רואות ומאבדות שליטה. חיפשתי תפריט שניתן לבצעו בכל תנאי. את ארוחת הבוקר ניתן לאכול בבית לפני שיוצאים לבסיס או לקחת ככריך לרגע כנסתן למשרד. עם הקפה הראשון אפשר לאכול כריך טעים ומושקע, עם ירקות, כריך מחייך. כאשר מציצים מתוך הכריך צבעים שונים הוא מאד מגרה. אך אל תשאירו את הכנתו לבוקר. תכינו אותו עוד כאשר אתם אוכלים ארוחת ערב. תעטפו היטב בניילון נצמד והוא יישמר טרי לבוקר. אני ממליצה גם להכין את יתר הארוחות מסודרות בשקיות שונות ואז בבוקר רק פותחים את הצידנית ומכניסים לתוכה את הארוחות המסודרות ורצים. 

                                               

 

ארוחת בוקר:

 שתי פרוסות לחם קל  

2 כפות גבינה עד  5% שומן  או חטיף אנרגיה עד 100 קלוריות

ירקות חיים

כוס קפה נמס על חלב 1%.

 

ארוחת ביניים:

תפוח או אפרסק

קפה נמס  עם מעט חלב או פחית דיאט קולה או דאיט ספרייט.

 

 ארוחת צהריים חמה בבית או בבסיס:

סלט ירקות + כפית שמן.

חזה עוף או רבע עוף או 2 מנות טבעול מופחת שומן   או 1 טבעול רגיל

 תפוח אדמה או 3 כפות אורז 

ירקות מבושלים וחיים.

 

ארוחת ביניים:

חטיף בריאות + פרי

או שתי פרוסות לחם + כפית ריבה לייט + פרי.

 

 ארוחת ערב:

 שתי פרוסות לחם קל

4 פרוסות פסטרמה + כף חומוס.

 סלט ירקות.

 

ארוחת לילה:

שלגון דיאט או מעדן 0% + פרי.

 

בנוסף:

12-15 כוסות מים ביום

כוס חלב דל שומן לקפה – ניתן לחלקו ל -  3-4 כוסות קפה ביום.

ירקות חיים חופשי.

ניתן להחליף את ארוחת הצהרים עם ארוחת הערב. בצהרים, בבסיס לאכול את תפריט  ארוחת הערב ובבית, בערב לאכול את תפריט ארוחת הצהריים.

 

שיהיה בהצלחה!