יום העצמאות ה - 60 למדינת ישראל

06/05/2008, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה.

כחג חדש יחסית, מנהגי החג עודם בתהליך גיבוש.

"הניפנוף" הוא אחד מסממני החג, והמנגל תופס מקום חשוב בחגיגות העצמאות.

יום העצמאות ה - 60 למדינת ישראל

והרי בלי בשרים על האש לא נוכל לחגוג. בואו נבדוק מה הכי כדאי לאכול על האש וכמה. 

 

מילת המפתח של כל תוכנית אכילה נבונה ושפויה היא – הכמויות! כאשר מוותרים על הפיתה אפשר לאכול מעט יותר בשר, אך השאלה היא מה כדאי וכמה!

 

מקובל ואהוב מאד היום לאכול כנפיים של עוף על האש. נכון, העוף יחסית לבשר אחר הוא דל שומן אך כנפיים הן החלק הכי שמן יחסית של העוף. הכנפיים הן בעלות מעט מאד בשר ומה שנאכל שם הוא העור שבו מתרכזת שכבת השומן. עם כן עלינו לדעת שמנה של שתי כנפיים בלבד מהווה מנת בשר. ומי מאיתנו מסתפק בשתי כנפיים בלבד?

אם נבדוק מה מצב הנקניקיות – סוד ידוע לכול הוא שנקניקיות מכילות מעט בשר, הרבה שומן והרבה שאריות בשר והעיקר – המון מלחים וחומרי צבע וטעם. 3 נקניקיות הן מנת בשר. נשאלת השאלה אם זה כדאי? כול מה שעשוי מבשר טחון  כמו קבב והמבורגר גם הם נעשים בדרך כלל משאריות בשר שנשארות מלוות בהרבה שומן, חומרי צבע וחומרי טעם. המון מלחים והמון קלוריות.  גם פה יש לחשוב האם זה בריא וכדאי לי. הכי בריא וטוב זה סטיק עוף, חזה עוף, פרגיות  ואפילו סטיק בקר. הם עשויים בשר בריא וטוב, אם נבחר נתח שבו מעט שומן נוכל ליהנות ולשמור על בריאותינו. אופציה נוספת היא לאכול דגים על האש. יש אומרים שסלמון על האש הוא אחת הדרכים הטעימות ביותר להכנת דג סלמון. אך תמיד צריך לזכור שמילת המפתח היא  - כמויות! ואם בכל זאת נרצה לנשנש מעט יותר – נחמד מאד להכין שיפודי ירקות ולקלות אותם על האש וגם שיפודי פירות יכולים להחליף בכבוד את המנה האחרונה ולהוות קינוח חדש, טעים ומהנה. אפילו אם נצרף לשיפודי הפירות מרשמלו. נסו ותראו איך כל האורחים מבקשים גם הם שיפורי ירקות. שיפודים המורכבים מבצל, וביות חציל, קוביות קישואים, פלפל מכל מיני צבעים, פיטריות, עגבניות שרי, כרובית וגזר הם מאד מגרים, צבעוניים ומזמינים לנשנש. אפשר להשרותם ברוטב טרייאקי עם מעט רוטב סויה, שום כתוש  או כל תבלין האהוב עליכם. וחשוב לזכור – החג עובר ואם לא נשגיח נמצא את עצמנו לאחריו עם ק"ג אחד או יותר שיעיבו ויקלקלו את שמחת החג!

שיהיה לכולנו חג שמח, בריא ודל קלוריות.

עצות שימושיות ליום העצמאות הן –

 

א.       נכבד את מספר הארוחות, זמני הארוחות ונזכור שימי החג הם ימי פורקן מהשגרה אך לא פורקן  באוכל – את חוקי התנועה אנו מכבדים בחג, גם את חוקי המוסר אנו מכבדים בחג. אנשים חולים – לא מפסיקים לקחת תרופות בחג וגם אנו – שהתרופות שלנו הן האוכל הנכון ומספר הארוחות – לא נצא לחופש  מהתוכנית.

ב.       נקפיד על שש ארוחות ביום – כדי שיקל עלינו לעמוד בפיתויי החג.

ג.        נזכור שמנת הפינוכיף –היא מנה בלבד ולא ארוחה!!! ונקפיד לקחתה.

ד.       ננצל את מזג האוויר הנעים והחופשה לטיולים, צעדות ושאר פעילויות שמרחיקות אותנו מן המטבח!

ה.      נחשוב – על כל הישגינו עד היום. -  האם כדאי לקלקל אותם ? – בחג – לא לעלות במשקל זו התקדמות ענקית לגבי רובנו!!!

ו.          

זכרו – ההצלחה בתכנית תלויה בעיקר בצורת חשיבה תומכת ומשמרת את השינויים הנחוצים!!!