הירקות הכי בריאים

27/10/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית

תמיד אומרים לנו לאכול ירקות אבל אילו מהירקות הם הכי מזינים והכי מומלצים?

אם עלינו לצרוך מידי יום ירקות ופירות בחמישה צבעים שונים – איך נדע באיזה ירק לבחור?

הירקות הכי בריאים

לאכול ירקות זה בריא ועל כך אין שום עוררין, כאשר ההמלצה הגורפת היא לאכול פירות וירקות בחמישה צבעים שונים בכל יום, כאשר כל צבע מספק לנו סגולות בריאותיות שונות.
אז איזה מהירקות הם המומלצים והמזינים ביותר? כולנו יודעים שלאכול ירקות זה בריא, אבל איזה ירקות נחשבים למזינים ביותר?

ירקות ירוקים – חסה, תרד, עשבי תיבול, קישוא, כרוב, כרוב ניצנים, בצל ירוק, מלפפון, פלפל, שומר, סלרי, ארטישוק, אפונה, ברוקולי ואספרגוס.
המזין ביותר - ברוקולי: הברוקולי מסייע במניעת סרטן מסוגים שונים וכן כמעכב גידולים שונים. הוא מהווה מקור מצוין לסידן, בעיקר מבחינת יכולת הספיגה של הסידן.
100 גרם ברוקולי מכיל 34 קלוריות

ירקות כתומים – גזר, בטטה,דלעת, דלורית, מלון, פלפל כתום, שעועית צהובה.
המזין ביותר – גזר: הגזר עשיר בפיגמנטים המפחיתים בסיכון לחלות בסרטן, מחלות לב ובעיות עיניים. הוא מכיל בטא-קרוטן המהווה את המקור לויטמין A ומסייע בשמירה על בריאות העור ותפקוד מערכת החיסון. הגזר מהווה מקור לאשלגן, מכיל סיבים תזונתיים ומהווה מקור לשלל ויטמינים נוספים וחומצה פולית.
100 גרם גזר מכיל 40 קלוריות

ירקות אדומים - עגבניה, פלפל אדום, אבטיח, תות, צנון, צנונית, תפוח אדמה אדום.
המזין ביותר - פלפל אדום: מכיל את הכמות הגבוהה ביותר של ויטמין C מכל הפירות והירקות, הוא עשיר בנוגדי חמצון, מכיל סיבים תזונתיים התורמים לתחושת השובע, לתפקוד מערכת העיכול והוא מהווה מקור לויטמינים רבים אחרים.
100 גרם פלפל אדום מכיל 31 קלוריות

רקות לבנים - בצל, כרישה, תפוח אדמה לבן, כרובית,לפת, קולורבי, שורש פטרוזילה, שורש סלרי, חזרת, שום ופיטריות.
המזין ביותר – שום: השום עשיר בתרכובות גופרית רבות עוצמה, אשר מיוחסות להן סגולות בריאותיות כגון הפחתת קרישיות הדם, איזון רמת השומנים, הגנה מפני מחלות לב, זיהומים וחיידקים שונים. השום עשיר במינרל סלניום המסייע לטיפול ומניעה בסוגי סרטן שונים.
שן שום מכילה 8 קלוריות

משפחת הסגולים - חציל, בצל סגול, כרוב סגול וסלק.
המזין ביותר - כרוב סגול: עשיר בפיגמנט אנתוציאנין המהווה מגנון הגנה מפני קרינת UV ופועל כחומר נוגד חמצון רב עוצמה. בנוסף הכרוב הסגול עשיר בויטמין C, מכיל חומרים נוגדי סרט, מהווה מקור נהדר לסידן והוא ירק דל קלוריות.
ב 100 גרם כרוב סגול יש 22 קלוריות