מתחילים ללכת

06/10/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית

עזרו לעצמכם להכנס לשיגרה אחרי החגים

הליכה היא ללא ספק אחת הפעילויות הבריאות ביותר, אשר מתאימות לכול שכבות הגיל, אז עכשיו שמזג האוויר נעים ומאפשר, הנה כל הסיבות למה כדאי לכם ללכת.

מתחילים ללכת

אין ספק שללכת היא הפעילות הגופנית האולטימטיבית: לא תלויה בשום מקום, לא כרוכה בהוצאה כספית, אפשר לעשות אותה לבד, בזוג, בקבוצה והתמורה הבריאותית שלה גבוהה. אז הנה כמה סיבות להזכיר לכם למה כדאי לעלות על בגדי ספורט, לנעול נעליים ולצאת לדרך:

מה זו הליכה?
ההליכה היא פעילות אירובית מתונה המפעילה את הגוף בתנועה מאוזנת והרמונית המשפיעה לטובה על מערכות הגוף והנפש. היא מתאימה לכל גיל, מין ומשקל, ליחיד, לקבוצה ולמשפחה.

מתי מומלץ ללכת?
בחרו את זמן ההליכה בהתאם לאופייכם ולאפשרותכם. זה חלק מהכיף הגדול בהליכה- אפשר לעשות אותה בבוקר, במהלך היום, בערב- מתי שנוח לכם. היא תמיד זמינה, אתם לא תלויים בשום מקום ובאף אחד על מנת ולהתחיל פשוט לצעוד.

מה הן יתרונות ההליכה
הפגת לחצים ומתחים, שיפור הכושר הגופני, הורדה ושמירת משקל בשילוב עם תזונה נכונה, רעננות ומרץ, תפקוד יעיל של מערכות הלב, הדם והריאות, שיפור במחזור הדם, חיזוק מערכות השלד- שריר שיפור בחילוף חומרים והשפעה חיובית על מערכת העיכול, איזון ברמת הכולסטרול והשמנים בדם, מניעת עצירות, שיפור יכולת הריכוז, הביטחון ודימוי עצמי חיובי, שיפור איכות השינה וסיוע בביצוע מטלות יומיומיות.

איך הולכים נכון
גם בהליכה, כמו בכל פעילות ספורטיבית, חשוב לשמור ולהקפיד על סגנון נכון ויעיל על מנת למנוע פגיעות ונזקים: חשוב להקפיד על ראש זקוף ומבט קדימה, על צוואר וכתפיים משוחררות, כאשר הן מוות מעט לאחור וכלפי מטה. חשוב להקפיד על כיפוף טבעי של המרפקים, על בטן אסופה, ברכיים משוחררות ותנועת האגן היא קדימה ואחורה ולא לצדדים.