חוזרים לשגרת הדיאטה

30/08/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית



החופש הגדול עוד רגע מאחורינו ודקה לפני שהחגים פה – יש לנו הזדמנות לנסות חזור לשגרה. חוזרים לדיאטה ולהרגלי האכילה נכונים

חוזרים לשגרת הדיאטה

החופש הגדול מסתיים בעוד שבוע ואחרי כל החופשים, השעות הלא שגרתיות, הגלידות והממתקים - זה הזמן להחזיר את עצמנו, את ילדינו ואת התזונה שלנו לשגרה. אז איך עושים את זה:

מתחילים מההתחלה
אם אנחנו בתהליך של ירידה במשקל, אז אפילו אם עלינו מעט לא קרה כלום. נחזור לתפריט, נחזור לשמור ונרד את מה שעלינו. אסור לנו להיכנס לדיכאון בעקבות העלייה במשקל ולסכן את כל תהליך הירידה במשקל שלנו ואת הקילוגרמים שכבר הורדנו. 

עושים סדר בבלגן
להפסיק לתרץ לעצמנו תירוצים להתחיל לעשות מעשה: ראשית נבדוק את המקרר ואת המקפיא ונדאג לארגן את הבית מחדש למען המטרה הכי חשובה שלנו ונכין לעצמנו אוכל טעים ומתאים.
אין טעם לבכות על איך עבר עלי החופש הגדול, כמה אכלתי או כמה לא הקפדתי. כן חשוב לבדוק איך התכוננתי לחופש מבחינת התזונה, איך תפקדתי ואיך הרגשתי בכל מצב, זאת כדי ללמוד את כל הדברים הטובים וההצלחות שלנו וגם את הניסיונות הרעים והכישלונות – גם מהם חשוב ללמוד בכדי להצליח יותר בשנה הבאה.

דבקים בתפריט
מה כדאי להכין: בבוקר שאחרי החופש הגדול חוזרים ישר לתפריט הדיאטה, למספר הארוחות, לכמות האוכל בארוחות, לטכניקות שלמדנו: אוכלים רק ליד שולחן, על גבי צלחת עם סכין ומזלג. ללא ספר, עיתון, טלוויזיה או כל גירוי אחר מסיח דעת. לשבת אכול, להרגיש את הטעם, את המרקם, לראות את הצבע – למלא את כל החושים – להשביע את כולם.

לא מתייאשים
לבדוק האם אנחנו עדיין מאמינים בתהליך או שכבר התייאשנו מעט. ללא אמונה שום דבר לא יקרה. אם אנחנו לא מאמינים בכוחותינו – קרוב לוודאי שיהיה לנו מאוד קשה ולא נצליח.

פעילות גופנית
הפעילות הגופנית תמיד חשובה לנו בתהליך הירידה במשקל אבל עכשיו אחרי החופש, רגע לפני החגים היא חשובה עוד יותר, במיוחד אם עלינו להשיל מספר קילוגרמים מיותרים. מזג האוויר מתחיל להיות נעים יותר אז עלו על בגדי ספורט וצאו לפעילות גופנית של שעה שאתם אוהבים, לפחות שלוש פעמים בשבוע.

יומן אכילה
התחילו לנהל יומן אכילה וכתבו כל מה שאתם מכניסים לפה, בזמן האוכל ולא בסוף היום אחרי שכבר שוכחים חלק גדול מהמאכלים. זהו צעד חשוב שתורם ועוזר לנו לרדת במשקל.