המדריך לעלים הירוקים

15/01/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית

הם מספקים לגוף שלנו סידן, ברזל, חומצה פולית ועוד.

העלים הירוקים שכדאי לכם לשלב בתפריט התזונה היומי שלכם.

המדריך לעלים הירוקים

הרשימה הבאה מורכבת מירקות העלים ירוקים המזינים ביותר, אותם כדאי לכם לצרוך ולשלב בתזונה שלכם:

עלי חסה
שתי כוסות של עלי חסה יספקו לגופכם 100% מהקצובה היומית המומלצת של ויטמין K, המסייע לחיזוק העצמות. כמו כן משפחת החסה מורכבת מכמה זנים ומינים של חסה, ביניהם גם החסה הרומית (חסה ערבית) אשר עשירה בחומצה פולית שחשובה לפוריות ולשמירה על בריאות העובר במהלך ההיריון, וכן למאבק בדיכאון.
עלי חסה נהדרים כבסיס למגוון רחב של סלטים.

עלי מנגולד (סלק עלים)
עלי מנגולד מספקים את אחד מאמצעי ההגנה הטובים ביותר נגד סוכרת. הם מכילים לפחות 13 סוגים שונים של נוגדי חמצון, שלהם רכיבים אנטי-דלקתיים המגינים מפני תחלואה בסוכרת מסוג 2.
נהדרים בסלטים, פשטידות, ממולאים ועוד.

עלי תרד
התרד הוא מקור מצוין לברזל: 180 גרם של תרד מאודה מספקים 6.43 מ"ג ברזל - יותר מהכמות המושגת באכילת המבורגר. התרד גם נפלא לתהליך הדיאטה שלכם-רכיבים מסוימים הנמצאים בתאי העלים עשויים לדכא את התיאבון ולסייע בכך לשמור על משקל תקין.
עלי התרד נהדרים לקציצות, לביבות, פשטידות, קישים, לזניה, מרקים ועוד.

פטרוזיליה
הפטרוזיליה היא מזון-על של ממש. היא עתירה ברכיבים תזונתיים, כולל ויטמין K.
פטרוזיליה משדרגת כל מנה- החל מסלטים, מרקים, תבשילים, מאפים ועוד.

כרוב סיני (בוק צ'וי)
הכרוב הסיני עשיר במיוחד בסידן ובברזל ובתכונות האנטי-דלקתיות שלו המועילות במניעת מחלות לב.
נהדר להשתמש בו בסלטים, בחמוצים, במוקפצים ועוד.

עלי אנדיב (עולש)
עלי האנדיב מהווים מקור מעולה לנוגדי חמצון אשר להם תפקיד חשוב במניעת מחלות.
ספל עלי אנדיב יספק לגופנו כ-235 מ"ג פוליפ נולים (נוגדי חמצון)- כפול מאשר בעלי התרד.
 עלי האנדיב נהדרים לשימוש בסלטים ובתבשילים.

כרוב
הכרוב תורם להפחתת רמות הכולסטרול בדם, במיוחד כשהוא מאודה.
הכרוב נהדר במגוון רחב ביותר של סלטים, ממולאים, פשטידות, תבשילים ועוד.

גרגיר הנחלים
גרגיר נחלים הוא הדבר הקרוב ביותר למזון אנטי-אייג'ינג שאנו יכולים להשיג. העלים הירוקים שלו מכילים פי ארבעה יותר בטא-קרוטן מאשר בתפוח ו-100 גרם שלו מכילים 238% מהתצרוכת היומית המומלצת של ויטמין K. הוא גם המקור התזונתי הטוב ביותר לחומר אשר הוכח במחקרים כנלחם בסרטן.
נהדר להוסיף אותו לסלטים, לשייקים ולכריכים.