טרנדים בעולם הספורט

23/12/2014, מאת אפרת באלס

אם חשבתם שראיתם ושמעתם הכול- קבלו את שיטות האימון החדשות בעולם הספורט

ספיידר בנד, סאפ וקרוספיט. לא, אלו לא שמות של סרטים אלא של שיטות אימון חדשות. שלא תגידו שלא שמעתם...

טרנדים בעולם הספורט

לכל מי שנדמה שכלום כבר לא יפתיע אותו בתחום הכושר :
הספיידרבנד – בנג'י הוא אימון הכולל התנגדות בחבלים המחוברים לתקרה. מדובר באימון אשר דומה מאוד לאימון ה- TRX. המכשיר בנוי מכבלים תלויים המושפעים ממשקל הגוף של המתאמן.
הטרנד החדש החל את דרכו בחדר כושר בברוקלין ופותח באופן כזה שניתן יהיה להשתמש בו בכל חדר הכושר. המכשיר מחובר לתקרה, והמתאמנים מחברים את החבלים לידיים ולרגליים במהלך האימון, מה שיוצר התנגדות לפעולה שלהם, כאשר האימון מאפשר לגוף לפתח סיבולת לב ריאה.
מדובר בגליל המכוסה מעטפת גמישה מבחוץ. העבודה היא על שרירי הזרוע שמושכים את החבלים ושאר הגוף עומד במקום, אבל בגלל החבלים הוא צריך לאזן את עצמו.

סאפ- מדובר בספורט חדש יחסית המתבצע על גלשן, במהלכו עומדים עליו וחותרים בים.
המיומנות של הפעילות לא רבה יחסית, מה שמאפשר לרבים מהאנשים להתנסות בה.
מה שמייחד את הפעילות בגלשן סאפ הינה ההשפעה המשולבת הרבה מבחינה גופנית ובריאותית כאחד.
בחתירה בגלשן סאפ שרירים רבים מעורבים בפעילות – למעלה ממאה, יש שיפור של המערכת העצבית, שיפור של היכולת האירובית, שיפור הקואורדינציה ושיווי המשקל והוצאה קלורית רבה, בין 500-700 קלוריות בשעת פעילות.

קרוספיט- קרוספיט הוא אימון פונקציונלי, מגוון ואינטנסיבי, המשלב את כל מרכיבי הכושר הגופני תוך שימוש באלמנטים ובציוד מעולם הרמת המשקולות, התעמלות מכשירים והתעמלות קרקע.
בניגוד למסגרות כושר קונבנציונליות, בקרוספיט לא עוסקים בפיתוח גוף אלא בכושר גופני ברמה גבוהה ביותר. 
המתאמנים בקרוספיט רצים בין כמה תחנות - מרימים משקולות, זורקים כדורי כוח, מבצעים עליות מתח, מניפים קטלבלס, הופכים צמיגי משאיות, קופצים בחבל ומבצעים עמידת ידיים, וכל זאת במסגרת קבוצתית תומכת ובליווי מדריך המקפיד על ביצוע התרגילים והוצאת מקסימום אנרגיה.

כל שנותר לכם זה רק לבחור....