החופש הגדול נגמר והילדים שבים, בשמחה או בלי שמחה, לבית הספר.

04/09/2007, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה

ההורים נושמים לרווחה, נגמר הסיוט שנקרא חופש גדול.

( בפרט אותם הורים שחייבים לעבוד גם בסוף חודש אוגוסט, זמן בו אין קייטנות, אין לילדים כבר מה לעשות, הם מיצו את החופש עד תומו, ונותרו מספר ימים קשים).

החופש הגדול נגמר והילדים שבים, בשמחה או בלי שמחה, לבית הספר.

בראשון לספטמבר חזרו התלמידים ללימודים, וחזרה השגרה הברוכה. אני מקווה שהילדים יודעים כבר שכדאי לאכול ארוחת בוקר, וחשוב מאד לקחת אוכל לבית הספר. ומה כדאי לקחת? תלוי במספר השעות אותן מבלה התלמיד בבית הספר. מומלץ לקחת כריך ופרי ומי שנשאר עד מאוחר יותר – כדאי לו לקחת שני כריכים, כדי לא להיות רעב. מצד שני לא מומלץ לצייד את הילד בחטיפים וממתקים, שהם פחות מזינים, פחות משביעים, והרבה יותר מזיקים.

נכון, זו טרחה להכין כריכים, בפרט בבוקר כאשר רצים,ואין זמן, שכולם לחוצים, אולי אפילו מעט עצבניים. אך מומלץ מאד להכין כריכים טעימים ומגרים, כדי שהילד ישמח לאכלם. הכי חשוב זה הגיוון, כל פעם כריך אחר ומומלץ להתייעץ עם הילד בערב שלפני – מה היית רוצה מחר לבית הספר? הכי כדאי גם להכין את הכריכים בערב שלפני, כאשר נמצאים במטבח ומכינים את ארוחת הערב. כבר עסוקים במטבח, כבר חותכים ירקות, אפשר להכין כריכים, לעטפם בניילון נצמד ולהכניס למקרר. ובבוקר, רק מוציאים מהמקרר ושמים בילקוט.

מה יכול להיות מגרה ?

 

סנדוויץ' מחייך! למה הכוונה? לכריך מושקע, צבעוני. הילדים אוהבים פיתה עם חומוס ומלפפון חמוץ?. אפשר להשתמש בפיתה מקמח מלא עם חומוס,מלפפון חמוץ, ולהוסיף גם מלפפון ירוק או זיתים.

 

הילדים ביקשו כריך עם נקניק? מומלץ להכינו מלחם מקמח מלא, ממרח חרדל או מיונז, או קטשופ, מעט טחינה או ממרח חומוס,עם מפסטרמה (אפשר גם נקניק אך הנקניק תמיד יותר שמן ופחות בריא), עם מלפפון ירוק או חמוץ, אולי עלה של  חסה , עם פלח עגבנייה.

 

הילדים אוהבים גם כריך עם חביתה. ומה רע בפיתה, מומלץ מקמח מלא, מרוחה במעט חומוס או טחינה, עם חביתה?

 

הילד ביקש כריך עם שוקולד למריחה? גם זה מותר. מפעם לפעם פינוק של כריך כזה – גם הוא לא מזיק. זה כיף לאכול מפעם לפעם גם כריך פחות בריא לגוף אך מעשיר את התחושה ואת הנפש?.

 

רעיון נחמד לכריך טעים הוא גם כריך  או פיתה עם גבינה וריבה. מתוק ונחמד.

 

כריך עם גבינה צהובה אולי הוא כריך עם מעט יותר שומן אך גם עם כמות נכבדה של סידן. אין מאכל עתיר סידן כמו גבינה צהובה. כריך כזה מלווה בעגבנייה או מלפפון הוא גם טעים וגם בריא ובפרט לילדים שזקוקים לסידן כדי לבנות את עצמותיהם.

 

אפשר להכין כריך נחמד עם גבינה לבנה וזיתים, שחורים או ירוקים, גבינה עם מלפפון ירוק מתקבלת בברכה.

 

יש ילדים שיעדיפו כריך עם סלט טונה שמורכב מטונה, ביצה קשה, מעט מיונז, מלפפון חמוץ ותבלינים.

 

אפשר להכין כריכים מדהימים. צריך להשקיע מעט מחשבה והרבה דמיון. מומלץ ואף הכרחי לצייד את הילד בבקבוק מים. לא משקאות ממותקים המזיקים לשיניים, אלא מים . יש היום הרבה מודעות ברבים מבתי הספר,

 

ועלינו, ההורים, מוטלת האחריות לשלומם של ילדינו. בריאותן היא בראש מעינינו וזו אחת הדרכים לעזור להם לשמור על בריאותם.