פירות הדר

28/10/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית

אז מה עדיף? קלמנטינה או תפוז, אשכולית או פומלית? המדריך המלא לפירות ההדר

הם המלכים הבלתי מעורערים של החורף, עשירים בויטמין C, טעימים וממש נולדו לחזק אותנו בימים הקרים.

פירות הדר

   
פירות ההדר טעימים, עסיסיים ומלאים כל טוב מבחינה תזונתית. יש מהם הרבה סוגים ובסך הכול לכולם תכונות דומות:
ויטמין C - פירות ההדר ידועים בו, הוא פועל כנוגד חמצון אבל חשוב גם לקליטת הברזל ולבריאות השיניים והחניכיים.
מינרלים- פירות ההדר מכילים כמות נכבדת של אשלגן, מינרל חיוני המווסת את לחץ הדם וחיוני לתפקוד השרירים. בייחוד הקליפה הלבנה, המכילה סיבים שחשובים לעיכול ולמניעת סרטן המעי הגס.

התפוז
הפופולארי מבין פירות ההדר, כאשר יש לו לתפוז זנים שונים.
שתיית מיץ תפוזים מפחיתה את חומציות השתן ולכן יעילה לטיפול באבנים בכליות, ואילו קליפת התפוז מכילה ריכוז גבוה של לימונין, נוגד חמצון שהורג תאי סרטן.
תפוז אחד בינוני מכיל 50 קלוריות

האשכולית
מכילה חומרים המקלים על שיעול ליחתי. ניתן לצרוך אותה לאורך כל השנה.
אשכולית אחת מכילה 96 קלוריות

האשכולית האדומה
האשכולית האדומה מכילה ליקופן, נוגד חמצון אשר נמצא גם בעגבנייה.
אשכולית אחת מכילה  96 קלוריות

הפומלה
מכל פירות ההדר, מכילה הפומלה את הכמות הגדולה ביותר של ויטמין .
פומלה אחת מכילה 118 קלוריות

הפומלית
הכלאה בין פומלה ואשכולית. דלה במיוחד בקלוריות ובסוכר ועל כן מעולה כמנת פרי לנמצאים בתהליך של דיאטה וירידה במשקל.
פומלית אחת מכילה 40 קלוריות

הלימון
בלימון יש חומרים דמויי אנטיביוטיקה, ולכן הוא מסייע בריפוי דלקות גרון.
בלימון אחד  29 קלוריות

הקלמנטינה
בקלמנטינה ריכוז גבוה של נוגדי חמצון מסוגים שונים.
קלמנטינה אחת מכילה 25 קלוריות
 
הקומקווט
הננסי שבמשפחה. ניתן לאכול גם את הקליפה של הפרי ולקבל בתמורה את נוגד החמצון לוטאין, המגן מפני קטרקט ומסייע במניעת טרשת עורקים.
פרי אחד מכיל 15 קלוריות

הליים
לפרי מיוחד זה עונה קצרצרה של חודשיים בלבד, מיולי ועד ספטמבר.
סיבי הליים מורידים את רמות הכולסטרול הרע בצורה מרשימה, וזאת בלי לפגוע בכולסטרול הטוב.
בליים אחד 30 קלוריות

האתרוג
מגיע לקראת הסתיו, בעיקר לצורך הידור הסוכה, ונעלם זמן קצר לאחר החגים.
בשונה פירות ההדר, מכיל האתרוג כמות יפה של ברזל.
אתרוג אחד מכיל 60 קלוריות