איך שומרים על המשקל בזמן החגים

28/09/2014, מאת אפרץ באלס מאמנת כושר אישית



אחרי החגים כבר כאן! ראש השנה מאחורינו, סוכות ושמחת תורה לפנינו ואנחנו צריכים לדאוג לגזרה ולמשקל. איך עושים את זה?

איך שומרים על המשקל בזמן החגים

אחרי ארוחות החג רבים מאיתנו מוצאים את עצמם עם כמה ק"ג עודפים, כאשר הממוצע עומד על עלייה של ק"ג עד שניים לאדם בחג. אז רגע לפני שאנחנו מתכנסים לעוד ארוחה ועוד ארוחה, הנה כמה דרכים לשמור על הגזרה.
 
בשבוע וחצי הקרובים, בין ראש השנה לסוכות נסו לצמצם את צריכת הקלוריות שלכם. סך הקלוריות אמור להיות נמוך מהרגיל אבל לא באופן קיצוני ולא לרדת ממינימום של 1200 קלוריות ביום.
באותו הזמן בו אתם מצמצמים את צריכת הקלוריות, הקפידו להגדיל את ההוצאה הקלורית על ידי פעילות גופנית שתוביל לשריפת שומן כמו הליכה מהירה, אופניים, ריצה, שחייה.
זכרו שדיאטה ושמירה על המשקל הם לא זמניים. הדיאטה צריכה להיות תזונה שמתאימה לנו לאורך זמן ושתעזור לנו לשמור על אורח חיים בריא ועל כן יש לעשות זאת בהדרגתיות. כולנו רוצים תוצאות מהירות, פה ועכשיו אבל צמצום קיצוני של הצריכה הקלוריות או הימנעות ממזונות מסוימים לא יובילו אותנו לתוצאה הרצויה ואף לעיתים יובילו לתוצאות הפוכות.
 
יש להקפיד על תפריט מאוזן. כדי לרדת במשקל אנחנו צריכים להכניס לפה פחות ממה שאנחנו מוציאים. לא מדובר בהרעבה עצמית או באכילה לא מספקת, כי אם באכילה מאוזנת ונכונה ולצדה פעילות גופנית, גם היא מדורגת ובריאה, שתסייע להוצאה קלורית.
חשוב מאוד לבחור פעילות גופנית המתאימה למצב הבריאותי וגם להעדפות האישיות. בחרו בפעילות הגופנית שעושה לכם הכי הרבה חשק לעשות אותה ולהתמיד בה.
אל תוותרו על ארוחת בוקר. היא עוזרת לזרז את חילוף החומרים, משפרת את הריכוז והביצועים לכל אורך היום ותורמת להסדרת פעילות העיכול.
לגבי שאר הארוחות במהלך היום- הקפידו על ארוחות קטנות. בצורה כזו לא תחושו ברעב לאורך הים וגם לא תגרמו לרמות הסוכר לצנוח ולהגיע מורעבים מארוחה לארוחה.
 
וכמה טריקים קטנים שיעזרו לכם...
התרגלו לאכול בצלחות קטנות. כך המנות תהיינה קטנות יותר ופשוט תתרגלו לאכול פחות.
שלבו הרבה ירקות בתפריט היומי שלכם, בכל הצבעים. הירקות בריאים וגם תורמים תרומה ניכרת לירידה במשקל.
שתו הרבה. בין הארוחות וגם לפני שמתחילים לאכול. זה יביא אתכם ארוחה הרבה פחות מורעבים ממה שאתם חושבים.
סיימתם לאכול? קומו מהשולחן. אם תמשיכו לשבת, הרי שתמשיכו לאכול, גם אם סיימתם ואתם כבר לא רעבים.
אם הארוחה כוללת קינוח- אתם לא חייבים לוותר עליו,  פשוט בחרו באופציה הבריאה והמזינה יותר, כמו פירות או סורבה.
אל תבואו רעבים לארוחות. איכלו משהו קטן לפני שאתם באים. אם תגיעו לארוחה לא מורעבים, תוכלו לעשות בחירות נבונות ושקולת יותר ולא תאכלו רק עם העיניים.
נצלו את החופש של החגים לפעילות גופנית, בעיקר לכזו מושקעת שלא תמיד מתאפשרת ביום יום.