אוכל בריא לילדים שלנו

26/08/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית



עם פרוס שנת הלימודים החדשה- איזה מאכלים מומלצים להכין לילדים שלנו לבית הספר

אוכל בריא לילדים שלנו


עם מה הכי כדאי לפתוח את הבוקר, מה שולחים לארוחת עשר בבית הספר ומה מכינים בצהריים

ארוחת בוקר
הכי כדאי ומומלץ לפתוח את הבוקר עם פרי. זה מזין, זה בריא וזה הרגל נהדר. אך בואו נודה- זה לא כל כך קל ופשוט להרגיל את הילדים שלנו שהרבה מהם ניזונים מדגני בוקר פתאום לשנות הרגלים ולעבור לאכילת פירות – בעיקר על הבוקר. מי שמצליח- מרוויח ואצל מי שהניסיון לא עובר חלק והילדים לא משתפים פעולה- אפשר להציע פרוסת לחם מחיטה מלאה עם מריחה עדינה של ריבת פרי טבעית, תמרים יבשים, גרנולה ביתית, פרכיות אורז עם גבינה או חומוס. אם ממש אי אפשר לוותר על דגני בוקר- השתדלו לפחות לבחור את אל שהם עשירים בדגנים מלאים ובסיבים וכמה שפחות עם סוכר, צבעי מאכל וחומרים משרים.

ארוחת עשר
נכון שכריך הוא לרוב הבחירה האולטימטיבית- טעים, מזין וקל להכנה. גם כאן אפשר לצאת מהקופסא ולהכין ולשלוח עם הילדים מגוון רחב יותר של מאכלים: קלחי תירס, מקלות ירקות עם גביע קוטג', מאפינס של ירקות גבינה וחיטה מלאה, קציצות פלאפל אפויות בתנור ועוד. אם בכל זאת נשארים ודבקים בכריך- אז קודם כל התחילו מלחמים בריאים ומגוונים- חיטה מלאה, שיפון, כוסמין. וותרו על הלחם הלבן והפשוט והעדיפו את אלה הבריאים והעשירים יותר. מבחינת ממרחים- אבוקדו, טחינה גולמית, ממרח חומוס ביתי, גבינות- רזות כמובן, חביתה או ביצה קשה ולכל הכריכים הוסיפו כמובן ירקות. יהיה קשה לילדים הרעבים לסרב למה שיהיה בכריך וזו ההזדמנות שלכם לחשוף אותם לכל סוגי הירקות –גם אלו שהם לא תמיד מוכנים לאכול בבית.

נישנושי ביניים
פירות, פירות ושוב פעם פירות. כשהם רעבים הם יאכלו כמעט הכול! השתדלו שתמיד יהיו להם בתיק פירות. זה גם בסדר לאכול חטיפי אנרגיה מידי פעם ואפילו תדאגו שפעמיים בשבוע יחכה להם בתיק משהו איזה חטיף טעים ובריא שכזה, שיחליף את הפרי.

ארוחת צהריים
כשהילדים חוזרים הביתה לארוחת הצהריים המבחר הוא אינסופי ממש. תעיזו לצאת ממעגל הפסטה/צ'יפס והשניצל המוכן וההיצע הוא עשיר: החל מתבשילי קטניות, אורז, תבשילי ירקות, דגים, קציצות, ירקות בתנור, סלט חזה עוף מוקפץ ועוד. גם הפסטה והשניצל יכולים להיות ארוחה – אבל אז העדיפו להכין את השניצל בעצמכם והשתדלו לאפות אותו ובחרו פסטה מחיטה מלאה או מחיטת דורום או סמולינה. גם צ'יפס אפשר בגרסה האפויה בתנור כמובן. מגוון המתכונים הוא אינסופי ממש ואפשר להגיע לתוצאה מושלמת וטעימה ממש גם בתנור.