הבטטה

21/05/2014, מאת אפשר באלס מאמנת כושר אישית

רובנו גדלנו על האמונה שבטטות מפוצצות בסוכר ומשמינות, אך ההיפך הוא הנכון.

קראו את הכתבה הבאה ולמדו עד כמה הבטטה בריאה ונחוצה בתזונה שלנו במיוחד אם אנו רוצים לשמור על הגיזרה והבריאות שלנו.

הבטטה

ירקות כתומים הן תוספת נפלאה, בריאה ומתוקה לתפריט היומי שלנו ובראשם הבטטה. ניתן לצרוך אותה לאורך כל עונות השנה.
ירקות כתומים מעניקים אינספור יתרונות: בטא קרוטן, ליקופן, אשלגן, ויטמין C וערכים תזונתיים נוספים המסייעים בהפחתת תופעות הזדקנות, נלחמים ברדיקלים חופשיים, מנמיכים סיכויים לחלות במחלות שונות, מנמיכים רמות כולסטרול ולחץ דם, מעודדים יצירת קולגן, תומכים בבריאות המפרקים, עוזרים בבניית עצמות חזקות ועוד. מחקרים חדשים מצביעים על כך שאנשים שאוכלים בכל יום לפחות 4 מנות של פירות וירקות עשירים בבטא קרוטן, הם בעלי סיכוי נמוך יותר לפתח מחלות לב או סרטן.

מספר עובדות על בטטה:
היא עשירה בבטא קרוטן ולכן מגדילה ייצור ויטמין A בגוף החיוני לעיניים. היא מכילה נוגדי חימצון חזקים העוזרים בהגנה מפני מחלות דלקתיות. ברפואה הסינית הבטטה נחשבת כמזון בעל אנרגיה מחממת כמו שאר הירקות הכתומים אשר מחזקת את אנרגיית הצ'י המגבירה את החיוניות של הטחול, הקיבה ומערכת העיכול.
אכילת בטטה תורמת למניעת מחלות לב עוד על תזונה וטיפול במחלות לב, צריכת בטטה חשובה לחיזוק המערכת החיסונית, אכילת בטטה מחזקת את הראייה, בריאות העור משתפרת בעקבות צריכת בטטה.
בטטה מכילה אוקסאלטים, שבריכוזים גבוהים מקשה על  אנשים הסובלים מבעיות בכליות ובכיס המרה לכן מומלץ לאנשים עם בעיות תפקודיות של הכליות להגביל את צריכת הבטטה.

בטטה בתזונה שלנו:
התשוקה למתוק יכולה להיות מופחתת משמעותית על ידי הוספת ירקות שורש כתומים ומתוקים לתזונה היומית. ירקות כתומים ובטטות בפרט מעלות את רמות הסוכר בדם בצורה עדינה, לעומת הפחמימות הפשוטות והמעובדות, כך שאין נפילת אנרגיה לאחר אכילתן.
מומלץ לאכול את הבטטה לאחר בישול - בדרך זו מינרלים וויטמינים נספגים ברמות גבוהות יותר בגוף. מומלץ לצרוך בטטה עם שמן זית שעוזר בספיגת המינרלים. מומלץ לאפות את הבטטה בתנור - כך נשמרים יותר ויטמינים שבבישול בורחים למים

המלכה בטטה:
הבטטה עשויה לסייע במקרים של: דיזנטריה, שלשול, אסטמה, טחורים, סכרת, דלקת פרקים, שיעול, כאבי שרירים. תומכת באיברים הבאים: טחול, קיבה, כליות, ריאות, גידים, מערכת אנדוקרינית, לבלב ואיברי הרבייה.
ערכים תזונתיים עיקריים: ויטמין E, ויטמין B6, ויטמין B1, ויטמין A , בטא קרוטן, ויטמין C.
בטטות הן מזון-על לנשים, עוזרות בשיפור סימפטומים של גיל המעבר, מניעת הפלות, עשויות להגביר את כמות החלב בנשים מניקות ולהמעיט כאבי מחזור.