לקראת חג המנגל הלאומי

30/04/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית

בקושי הצלחנו להוריד את העודפים מפסח ויום העצמאות כבר בפתח

אפשר בהחלט ליהנות גם ממנגל דל קלוריות ולא לפגוע בתפריט היומי שלנו. אז איך עושים את זה?

לקראת חג המנגל הלאומי

בשרים
נדמה שחג המנגל הוא שם נרדף לחג הזה ואין כמעט מישהו שלא מעביר את החג הזה בארוחת "על האש" אחת לפחות. אז בעניין הבשרים חשוב מאוד לבחור את החלקים ה"בריאים" יותר ודלי השומן חשוב לזכור שהקלוריות בנתחי הבשר הן לא מעטות, ויש לאכול ממנו כמות סבירה. שיפוד פרגית על האש יכול להגיע ל 150 קלוריות, סטיק פילה בקר יכול לעלות לנו ב 200 קלוריות לעומת סטייק אנטריקוט אשר יכול לעלות לנו כ- 600 קלוריות. כנפיים של עוף הם מעדן מאוד פופולארי על המנגל, אך אסור לשכוח שאת הכנפיים אוכלים עם העור והעור מלא שומן, כולסטרול וקלוריות. מי שמאד אוהב כנפיים על האש ולא יכול לוותר על התענוג ייאלץ להסתפק במנה קטנה של 2 כנפיים- הנחשבת למנת בשר. לא מומלץ לקנות מאכלים מוכנים מבשר טחון. מי שאוהב קבב והמבורגר יכול לקנות בשר דל שומן ולבקש מהקצב לטחון אותו ולהכין ממנו את הקבב וההמבורגר- הרבה יותר טעים, פשוט להכנה ועם הרבה פחות שומן.

דגים
דגים טעימים מאד על הגריל ויותר אנשים מעדיפים ללכת על האופציה הלא בשרית והפחות כבדה של דג על הגריל במקום בשר. הדגים מועשרים באומגה 3 ועל כן בריאים ומזינים יותר מן הבשר, שלא לדבר על זמן העיכול הפחות אשר דרוש לגוף על מנת לעכל אותם לעומת הבשר – מה שמשאיר אותנו עם תחושה קלילה יותר.

פיתות
כל מילה פה מיותרת- לוותר על פיתות עד כמה שניתן. נכון שהפיתות מאד טעימות ומי שממש קשה לו לוותר ולא יכול לעמוד בפיתוי יכול לקחת לעצמו חצי פיתה או פיתה אחת שלמה, רק חשוב לדעת שפיתה שוות ערך ל 3 או 4 פרוסות לחם, תלוי בגודלה. אפשר לאכול את הסלטים ואת הבשרים גם בצלחת בעזרת סכין ומזלג ואף ליהנות יותר מטעמם.

סלטים
מומלץ להכין את הסלטים בבית בכדי לשלוט על כמויות השמן שבהם ונסו להימנע מאכילת סלטים קנויים ומוכנים. אפשר גם להכין שיפודי ירקות על האש, חציל קלוי וכרובית על האש- תוספות טעימות, מזינות ודלות קלוריות. כמובן שרובנו לא יכולים לוותר על חומוס וטחינה- את הטחינה אפשר להכין בבית בקלות ולחסוך בכמויות שמן בלתי מבוטלות שמוסיפים בדרך כלל לטחינה הקנויה ובחומוס פשוט לשלוט בכמויות מהם נאכל. מומלץ להסתפק בשתי כפות חומוס.

קינוחים
נשתדל להתרחק מהקינוחים ואם אנחנו חייבים לקנח- נסתפק בפרי טרי, סלט פירות, קפה. אם אתם מחסידי המרשמלו על האש, דעו שהוא דל קלוריות יחסית, כ 30-40 קלוריות ליחידה אך קשה לאכול רק אחד ממנו... מהפיצוחים נתרחק- הם מכילים בסביבות 600 קלוריות למאה גרם, תוספת קלוריות ושומן מיותרת בארוחת המנגל.