איך להפוך את האוכל של הילדים שלנו לבריא יותר

05/02/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית

מי לא רוצה שהילדים שלו יאכלו בריא ונכון?

איך נגרום לאוכל של הילדים שלנו להיות יותר בריא ומזין יותר, נוריד מהתפריט שלהם את הג'אנק המיותר וגם נגרום להם ליהנות.

איך להפוך את האוכל של הילדים שלנו לבריא יותר

תוספות
במנת פירה לדוגמא שאנחנו מכינים לילדים אפשר להחליף כשליש מכמות תפוחי האדמה בכרובית לדוגמא. אם הילדים שלכם הם מאלה שלא מסוגלים לעבור ארוחה בלי צ'יפס- פשוט להחליף את הטיגון העמוק באפייה בתנור בתוספת של שמן זית. טעים לא פחות ומזין הרבה יותר.

מנת בשר
בקציצות בשר מכל סוג ניתן להוסיף מחית גזר, דלעת וכרובית. אם מדובר בהמבורגר שכידוע מורכב מ 50% שומן ניתן  להשתמש בבשר טחון רזה בתור התחלה או להחליף חצי מכמות הבשר בקטניות מבושלות ומרוסקות או בכרובית וגזר מרוסקים, ולא להוסיף שומן בכלל. אם מדובר אם מדובר במנת המבורגר קלאסית שכוללת לחמניה- אז כמובן שמומלץ ללכת על לחמניה מחיטה מלאה. אם הילדים שלכם הם אוהבי שניצל – פשוט לאפות אותו בתנור. ככה נפחית את כמות השומן למינימום ולא נפגע בפריכות ובעסיסיות שילדינו כל כך אוהבים.

פיצה ופשטידות ומוצרי חלב
במקרה של פשטידות גבינה ניתן להוסיף ממחה של כרובית ובצל שהם חסרי צבע ולא ניתן להבחין בהם והם בעלי טעם עשיר שמשתלב היטב בטעמי הגבינה. ככה הילדים יקבלו תוספת של מנת ירק  מבלי "לשים לב" בכלל. כאשר מדובר בפיצה – בחוץ נקבל גבינת מוצרלה עם 33% לפחות או אפילו חיקויי גבינה למיניהם. בפיצה אשר נכין בבית נוכל לשלוט באיכות הגבינה ובאחוז השומן שלה, בסוג הבצק שנשתמש – ניתן להכין בצק מקמח חיטה מלאה ואף להשתמש בעגבניות טריות ברסק במקום ברסק עגבניות מוכן ומשומר.

ממרחים ורטבים
אם רוצים למצוא תחליף לממרח בריא וטעים לסנדוויצ'ים ניתן לקלות פלפלים בתנור ולטחון אותם במעבד מזון. אפשר גם להשתמש בממרחי גזר, קישואים או כל ירק אחר העולה על רוחכם ונקבל ממרחים נהדרים שיכולים להוות תחליף לממרח החומוס הקלאסי. כמובן שתמיד ניתן גם להכין טחינה ביתית שתשמש ממרח בכריכים שאנחנו מכינים לילדים שלנו. ברוטב בולונז קלאסי, ניתן להוסיף ממחה של גזר, דלורית ודלעת בנוסף לרסק העגבניות המוכר והאהוב ולקבל מנה מועשרת בירקות.

עוגות וקינוחים
כמעט בכל מתכוני עוגות השוקולד לדוגמא יש להשתמש בכמות גדולה של שמנת וחמאה. אלה מוצרים המכילים כמויות גבוהות מאוד של שומן רווי שמומלץ להימנע ממנו וכמובן כמויות גדולות של סוכר. ניתן להחליף חצי מכמות השמנת במתכון בחלב 3% או להשתמש בשמנת עם אחוזי שומן מופחתים. את החמאה ניתן להמיר בשמן קנולה. מומלץ להכין עוגיות בריאות שמכילות טחינה במקום השמן הרגיל, קמח חיטה מלאה, קמח כוסמין או שיבולת שועל במקום הקמח הלבן ולהשתמש בפירות יבשים, דבש וסילאן במקום בסוכר הלבן והפשוט.