הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
הוסף תגובה לחצו לדיאטה עכשיו
חיפוש בפורומים
חפש
מחבר
הודעה
06/02/2012 22:18:00
moshe52
בענין בדיקות דם?
מה עלי לבקש מרופא המשפחה על מנת לדעת מה מצב הויטמינים והמינרלים שיש /או חסרים בגופי ועל פי זה אצרוך תוספים תודה
07/02/2012 09:58:00
הנהלת הפורום
(יעל מנור - נטורפתית)
בדיקות דם
משה שלום, אין אפשרות לבדוק חוסרים בכל הויטמינים והמינרלים על פי בדיקות דם. ניתן לבדוק מחסור בברזל, ויטמין D, ויטמין B12, מגנזיום, סידן וחומצה פולית. צריך לבקש בדיקות דם כלליות מהרופא ולשים דגש על כך שהבדיקות יכילו ויטמין B12 וויטמין D משום שבדרך כלל לא נוטים לתת אותם. על פי ערכים בבדיקות הדם ניתן להתאים תוספים שונים. בנוסף התאמת תוספים נעשית לפי מצב בריאותי. בנוגע למצב הדלקתי שרשמת עליו בשאלתך הקודמת: ישנם תוספים מומלצים לטיפול והקלה בדלקת בברך. 1. ארט-3-פלקס של חברת סופהרב. מכיל גלוקוזאמין, כונדרואיטין בתוספת MSM במינון גבוה. MSM נועד להפחית כאב ודלקת ובשילוב עם שני המרכיבים האחרים מפחית שחיקת סחוס, דלקת וכאבים. 2. תמצית תקנית של כורכום+פפרין- לכורכום ישנה הפשעה אנטי דלקתית חזקה מאוד והוא יעיל למניעת דלקות בגוף בכלל ודלקות מפרקים בפרט. אשמח לעזור בכל שאלה נוספת, בריאות שלמה, עדי ישראל
12/02/2012 11:24:00
Gramse
נטילת תוספי תזונה
שימוש בתוספי תזונה יכול להועיל מאוד למניעת מחלות ולא רק לסיוע בטיפול במחלות קיימות. דווקא כאשר אנו בריאים – זה הזמן לתחזק את הגוף, לחזק את המערכות השונות ולמנוע מבעוד מועד את הופעתם של מחלות כאלו ואחרות. לדוגמא: • מניעת מחלות חורף – ע"י חיזוק מערכת החיסון בעזרת פרוביוטיקה, מולטי-ויטמין, ויטמין C ועוד (בהתאמה אישית ע"י תזונאי/מטפל). • ביצוע ניקוי גוף תקופתי ע"י כלורופיל, עשב חיטה, צמחי מרפא וכו', על מנת לשפר את חילוף החומרים בגוף ואת פעילות מערכת העיכול. • לספק לגוף תוספת ויטמינים ומינרלים ככלי למניעת מחלות (לאחר בירור אצל רופא/תזונאי) – למשל מניעת אנמיה העלולה להיווצר כאשר קיים בגוף חוסר ברזל, או חוסר בוויטמין B12 וחומצה פולית. כמו כן, חשוב לצרוך תוספי תזונה במצבים רבים הנחשבים "בריאים" אך למרות זאת אלו מצבים בהם הגוף בכל זאת זקוק לתמיכה. לדוגמא: • הכנת הגוף לקראת היריון – נטילת חומצה פולית, מולטי-ויטמין לנשים וכו' • לעוסקים בפעילות ספורטיבית: מומלץ לברר חסרים תזונתיים מול תזונאי ולהשלים אותם על מנת למנוע חוסר אנרגיה ותשישות לאחר מאמץ, התאוששות מהירה, שיפור ביצועים ותחזוקת שריר הלב. • בילדים שאינם אוכלים טוב או ללא תיאבון – רצוי לתמוך ע"י מולטי ויטמין לילדים. • בגיל מבוגר – להקפיד על צריכת סידן, מגנזיום וויטמין D ועוד... הדרך הטובה ביותר לטפל בגוף היא למנוע מצבי חולי עתידיים ולא להמתין לבואם. כמו כן, רצוי אחת לתקופה לערוך בדיקות רפואיות כלליות (גם כשהכול בסדר...) ולבדוק עם איש מקצוע האם התפריט שלי באמת מתאים לי ולאורח החיים שאני מנהל? לעיתים אנו לא שמים לב לכך שבמשך תקופות ארוכות אנו נמצאים במצב מתמשך של סטרס ולחץ בעבודה או בבית, שהתזונה שלנו דלה יחסית ושלא נתנו לגוף את תשומת הלב שהוא זקוק לה, זה בדיוק הזמן לעצור ולבדוק כיצד ניתן לשפר את התפריט וכיצד להעשיר את צריכת הוויטמינים ושאר הרכיבים החיוניים לנו.
23/10/2012 15:29:00
elninyo
כורכום
כמה כורכום כדאי לצרוך ביום, מן התבלין עצמו?אינני מעוניינת בכדורים. תודה!
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il