עמוד בית | diets.co.il
דיאטה און-ליין מחשבונים סלבס סרטונים צ'טים בלוגים טיפים פורום קבוצות תמיכה
שם משתמש: סיסמא:
חיפוש באתר  
טיפים > טיפים לתזונה נכונה
חטיפי אנרגיה, חטיפי בריאות וגרנולה בר

08/07/2008, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה

עד כמה הם באמת בריאים?

חטיפי אנרגיה, חטיפי בריאות, גרנולה בר, מצויים בשפע מזה זמן רב בתעשיית המזון. במקור הם נוצרו על מנת לספק לאתלטים את תוספת האנרגיה לה נזקקו בעת ביצוע אימונים ותחרויות לטווח ארוך.

חטיפי אנרגיה, חטיפי בריאות וגרנולה בר

כיום, מוצרים אלו הפכו להיות נגישים כמעט לכל אחד ואחת. למה בעצם? כי הם נוחים לנשיאה בכיס או בתיק לכל מקום:  לגן, לביה"ס, לעבודה ואפילו בעת נסיעה ממקום למקום. כי הם  נקראים חטיפי בריאות, וללא כל מאמץ מצידנו אנו יכולים להעניק לנו ולבני ביתנו משהו בריאותי. אין ספק כי תעשיית המזון היא המרוויחה בגדול מפיתוח מוצרים אלו. כספים רבים מושקעים בייצור, פרסום, שיווק ומכירה שלהם. אך השאלה החשובה  היא עד כמה הם באמת בריאים?

 לא כל חטיפי האנרגיה הללו אחידים בהרכבם התזונתי: ניתן למצוא על המדף חטיפים עם תכולה שונה של קלוריות, שומן, שומן רווי, חלבון, פחמימות, סיבים, ויטמינים ומינרלים. רובם דומים יותר לממתק, בשל היותם עשירים מאוד בקלוריות, שמקורן בעיקר מסוכר ושומן.
תעשיית המזון מנסה לפתח מוצרים "ייעודיים" . כאלו שמתאימים  יותר לספורטאים לפני אימון, כאלו שמתאימים לאנשים העסוקים מאד, המשתמשים בהם  כתחליף לארוחת הבוקר, וגם כאלה המתאימים לאנשים  בדיאטה ועוד... .
עלינו, הצרכנים, מוטל  לפקוח עיניים  ( מי שזקוק לכך ילך לקניות עם משקפי קריאה.), לקרוא את תוויות המזון, כולל את פרוט רכיבי המוצר ולא להתפתות לכל הצהרה או מסר שמפרסמים היצרנים.קיימות אפשרויות רבות בשוק והבחירה לא תמיד פשוטה. שימוש במונחים מקצועיים, עלול אף לבלבל או להיות בלתי מובן.

אני מציעה לכם לבחור חטיפי אנרגיה אשר הינם:
1. דלי שומן - מכילים פחות מ- 5 גרם שומן ליחידה ואינם מכילים שומן צמחי מוקשה (טרנס)
2. עשירים בסיבים – לפחות 3 – 5 גרם ליחידה
3. עשירים בחלבון – בין 7 ל – 10 גרם ליחידה
4. מכילים לכל היותר 120- 150 קלוריות ליחידה
5. משלבים דגנים מלאים לצד פירות יבשים או אגוזי מלך או בוטנים או שקדים

  

    ניתן לשלב חטיפי אנרגיה בכל תפריט, כל עוד הצריכה היא במידה, מבוקרת.. כדאי להגביל את הצריכה   

    ליחידה או שתיים ליום (תמיד במקום מנת פחמימה! ) ולשתות מספיק מים במשך היום על מנת להשיג              

    את התחושה של ערנות וחיוניות. חטיפי אנרגיה אינם יכולים לספק לבדם את כל הדרישות התזונתיות של  

    הגוף, הם לא תמיד בריאים יותר ולדעתי הם הרבה פחות משביעים. בעיני עדיף תמיד כריך מחייך, מלא

    בירקות, על פני חטיף שמשביע הרבה פחות! 

 



עוד בטיפים לתזונה נכונה:

הבננה
אבוקדו
אז מה עדיף – פריכיות אורז, לחמית, פתית או לחם?
טכניקות לשינוי אמונות המובילות להשמנה.
נפלאות התורשה שלנו
לא חשוב מה אוכלים – חשוב כמה אוכלים!
בא לי קינוח מתוק
כנס אוכלים בריא 3
המלפפון שווה המון
יש קשר בין תזונה נכונה ומניעת מחלות
תזונה לפני היציאה לבית הספר
ויטמין E
המלפפון שווה המון
עונת התפוזים החלה
ירקות, כיצד לשמור עליהם בקיץ
שתייה מתוקה
המכורים לשוקולד
תזונה נכונה ומיגרנה
טיפים מתוקים.
חג סוכות נושף בעורפנו.
בישול טעים גם לסובלים מסוכרת.
קיץ ארץ ישראלי טיפים לטיפול בירקות.
תשתו לחיים ???
המיזלי ו"בריאות הציבור"
הקטניות
שמירה על טריות המזון
שמן זית זה בריא ולא משמין
לשתות או לא לשתות וכמה – זו השאלה
ארוחת בוקר.
תזונה נכונה
טיפים לימים הקרים .
הלימון.
מרגרינה מול חמאה.
טיפים שיעזרו לכם בדיאטה.
אם עד היום לא מצאת סיבה להתחיל בדיאטה
סופגניה.
המלח.
בריאות בטעם אניס.
10 הנחיות לתזונה בריאה.
פולי סויה.
חג סוכות נושף בעורפנו.
טכניקות לשמירה על אכילה נבונה
דיאטה - טיפים
טיפים למטבח
טיפים לדיאטה בארועים
טיפים לתזונה נכונה
טיפים לפעילות גופנית
הוסף טיפ
משקל בק"ג:
גובה בס"מ:
גיל:
מין:
שלח
Kenyonim.com
Seret.co.il
banner
בלוגים נוספים...
אנה ומאיה הם חברות טובות שלי כבר 5  שנים אנה ומאיה הם חברות טובות שלי כבר 5 שנים
שלום אני מעדיפה כרגע להיות בשם חסוי אני נימצאת במחלה שניקראת אנורקסיה נירווזה והיה לי גם בולמיה אני יודעת הכל על דיטאות
היה יום קשה.. היה יום קשה..
יום קשה מבחינת מאבק על המשקל
אני רוצה להיות רזה אני רוצה להיות רזה
הבלוג מתאר לכם את הרגשתי בהיותי ילדה שמנמנה.
מחשבונים | סלבס | סרטונים | צ'טים | בלוגים | טיפים | פורום | קבוצות תמיכה | דיאטה און-ליין כל הזכויות שמורות © Diets.co.il 2007