הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - 5 רעיונות בריאים ודלי קלוריות ליום האהבה
13/02/2018, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
השבוע נחגוג יום אהבה עם בן או בת הזוג ואולי נרחיב מעט גם ליום אהבה כללי למי שנרצה להעניק הוקרה מיוחדת. אבל ימים מיוחדים שכאלה יכולים להיות כל יום שנבחר.
5 רעיונות בריאים ודלי קלוריות ליום האהבה

יום מיוחד יכול להיות יום כיף במקום העבודה או עם חברים וכל יום אחר שנחליט שכדאי לנו להתאמץ לקראתו. הפעם גם עם דגש על הבריאות וצמצום הקלוריות מבלי לפגוע בתמונה השלמה.
השנה יום האהבה ויום האם (או יום המשפחה) שחלים ב 14. לפברואר וב 15 לפברואר ממש יום אחרי יום. ימים של חידוש האהבה הזוגית והמשפחתית. כל יום מיוחד שכזה מעלה את הצורך בחיפוש שוקולדים בצורת לבבות, אפיית עוגה מושקעת במיוחד וכל דבר שיכול להיות סמל לאהבה שאנחנו חשים ורוצים להעניק. מרבית המאכלים יהיו באדום ורוד ולבן הבעיה היא שהרוב עשירים בסוכר וקלוריות.... מאחר ואני רגשנית ממש בכל הנוגע ליום אהבה ויום האם או המשפה, אני מנסה להפוך את העולם למצוא סמלים חדשים וישנים שיתאימו לקונספט – כולל בארוחות אבל שיהיו בריאים ולא משמינים יותר מידיי. כיף כמו שוקולד אבל לא... ובכל מקרה יתאימו לשולחן מסורתי בצבעי הלבן הורוד והאדום. 

5 רעיונות בריאים ודלי קלוריות שניתן להשתמש בהם ביום האהבה וכמובן ביום האם/המשפחה.


1. תותים – מזון קלאסי של אהבה ותשוקה. תות נחשב לפרי רומנטי מאוד וידוע כבעל תכונות מעוררות תשוקה בשל המרכיבים הפעילים שבו וכן בשל הצבע האדום הבוהק שלו. תותים הם דלי קלוריות, רק 32 קלוריות ל 100 גרם (5 תותים בינוניים). טעימים כמו שהם בלי קצפת או שוקולד והם מתוקים מספיק גם ללא תוספת סוכר.


2. אספרגוס – ירק מיוחד, דל מאוד בקלוריות ומתאים לצלחת רומנטית לארוחת ערב מושקעת בצבעי אדום לבן. אספרגוס ניתן לאכול משני הקצוות, אם אתם מבינים את הרעיון – תבינו מדוע הוא נפלא לצלחת ארוחת הערב ביום האהבה. 27 קלוריות לכוס אספרגוס זה באמת מצדיק את המאמץ לקלף ולאדות כמה גבעולי אספרגוס טעימים.


3.צלחת תותי בר – הגוונים השונים של פירות היער האדומים והסגולים מעורר בכולנו את החשק לטעום. מעורר חיוך ואהבה. תותי בר זמינים הם אוכמניות כחולות טריות המכילות שפע של נוגדי חימצון ומעט מאוד קלוריות. פטל ורוד כהה או סגול מעורר את החשק ללקט מתוך הצלחת. מכיל ויטמינים רבים, מינרלים ומעט קלוריות. חמוציות טריות או קפואות – שפע של נוגדי חימצון, רכיבים מחזקי מערכת חיסונית ונוגדת דלקות שונות ורכיבים מעודדי תשוקה ושמחה. – אז מה יותר מתאים מצלחת מקסימה של תערובת תותי בר? רק כ 30 קלוריות לקערית או ספל.
4. סלט ירקות שורש אדומים וסגולים – דל קלוריות ועשיר בסיבים, ויטמינים, מינרלים, חומרים נוגדי דלקת ועוד ועוד. אידאלי למי שפחות מתחבר לפירות המתוקים. נותן לגרד יחד רצועות דקות של גזר, סלק טרי, כרוב אדום, צנון וקולורבי ולהגיש בקעריות אישיות. השקעה קלה ותוצאה מרשימה ובריאה. מבחינת הקלוריות מנה יכולה להגיע עד ל 40 קלוריות בממוצע.


5. מרק סלק  - אדום-סגול, ריח נפלא וניתן לאכול קר או חם. מדהים כבוסט אנרגיה ובריאות, בעיקר לנשים. נפלא לאירוח וניתן להוסיף כפית שמנת חמוצה למעלה בזמן ההגשה עם נגיעה של עלה נענע או כמה חתיכות עירית קצוצה. טעים ובריא וכמובן עם מעט מאוד קלוריות. כ 40 קלוריות למנה.


יום האהבה ויום האם או המשפחה הם ימים מקסימים שאנחנו יכולים פשוט לזרום איתם ולהינות ולהעניק למשפחה ולבני ובנות הזוג שלנו אושר וחיזוק אמיתי.
באהבה ובהצלחה!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2018 Diets.co.il