הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דיאטת האדם הקדמון
30/07/2013, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
דיאטה חדשה, המכונה דיאטת פליאו מתבססת על התזונה שהייתה בתקופת האבן.
תמיד יש ניסיון למצוא את הדיאטה הקלה ביותר לכל אחד מאיתנו. אולי נמצא סוף סוף את "גלולת הקסם", אותה דיאטה שללא מאמץ נרד במשקל ונשאר רזים.
דיאטת האדם הקדמון

הדיאטה מתבססת על דגים, בשר רזה, ירקות ופירות טריים ואגוזים למיניהם. אין בה ירקות עמילניים כמו תפוחי אדמה, אין בה מוצרי חלב, אין בה דגנים וקטניות. על פי מחקרים נראה שהדיאטה מפחיתה את הסיכון לסבול מעליה בלחץ דם, מפחיתה תהליכים דלקתיים בגוף, עוזרת בהורדת הכולסטרול הרע, מסייעת בהורדת משקל – בעיקר זה המרוכז באזור הבטן ועוד מעלות .
אמנם חסר בה סידן מה שיכול להזיק היות שהגוף זקוק לו מאד. כיום אנו הרבה יותר גבוהים מאשר האדם הקדמון, אנו חיים גם הרבה יותר שנים. (האדם הקדמון היה נמוך הרבה יותר והגיע בממוצע עד גיל ארבעים בלבד. כיום ידוע שללא כמות סבירה של סידן העצמות מתפתחות פחות והאנשים הרבה יותר נמוכים – לראייה אותם אנשים שחיים במזרח הרחוק  שאינם ניזונים מתוצרת חלב ועל כן  ניזונים מכמות סידן הרבה יותר נמוכה – גם הם הרבה פחות גבוהים).

התפריט היומי בדיאטה זו כולל שלוש ארוחות עיקריות ביום. מחקים את צורת האכילה של האדם הקדמון - ירקות ופירות (בדרך כלל חיים), ללא אוכל מעובד. נמנעים ממאכלים מתועשים, ללא קופסאות שימורים, אוכל קפוא מהמקפיאים וכד'. לא סופרים בדיאטה זו קלוריות. את השומן מקבלים מאגוזים, שקדים ובוטנים - לא קלויים. אבוקדו וטחינה מאד מומלצים. בנוסף שלוש מנות פרי ליום אותם מומלץ לאכול בארוחות קטנות בין הארוחות. בארוחות הגדולות ממלאים את  הצלחת בירקות חיים - סלטים למיניהם, על כשני שליש מהצלחת. השליש הנוסף מורכב ממנה חלבונית כמו בשר רזה, דג אפוי בגריל או מבושל, אגוזים או גרעינים למיניהם ופרי אחד שמומלץ לשמור כארוחת ביניים. כל הארוחות נחלקות באותה הצורה . כן, גם בבקר אוכלים חלבון מדג או מבשר. חשוב לזכור שירקות מהווים לפחות שני שליש של כל ארוחה. שתי כוסות מים לפני כל ארוחה מאד חשובים.

30 יום חייבים לעמוד במדויק בתכנית הזו. אחר כך אפשר לשחרר מעט ולאכול 2 עד 3 ארוחות בשבוע מעט שונות. מי שנראה לו שיוכל לעמוד בתכנית לאורך זמן מומלץ לו לנסות (לפחות היא לא תזיק לו). כמו תמיד חשוב לבדוק עד כמה מתאים לי להפוך אותה לאורח חיים – מה שיעזור לי לשמור על המשקל החדש לאורך זמן.  אם, כפי שפורסם, דיאטה זו יכולה לעזור במניעת אירועים מוחיים, מחלות לב, סוכרת סוג 2 , חלק ממחלות הסרטן - שווה לנסות אותה.
בהצלחה ומוזמנים לספר לנו איך היה.
שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
יהודית
30/07/2013 23:46:00
כותרת:
האם לא אוכלים פחממות?
תגובה:
אם זאת דיאטה ללא פחממות, אז מה החידוש?
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il