הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - המזונות והמשקאות שיעזרו לבוקר שאחרי
25/10/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
מכירים את הבוקר שאחרי בילוי עם חברים?
"רק" שתיתם כוס יין אחת יותר מבדך כלל, או צ'ייסר אחד יותר מידיי? ואולי בכלל אתם לא רגילים לשתות ובמסיבה הגישו רק בירות ויין?
המזונות והמשקאות שיעזרו לבוקר שאחרי

אם קמתם עם כאב ראש או בחילה חזקה, כזו שמחמירה כשפותחים את האור, או אפילו מעט מטושטשים וכבדים, נראה שאתם סובלים מחמרמורת או הנג-אובר (hangover).
באותו בוקר אתם מוצאים את עצמכם אוכלים ושותים מה שבנמצא, לא מחממים יותר מידיי, לא מכינים משהו בבלנדר בשל הרעש – מה שנמצא במקרר, אוכלים – מוכר לכם?
למרות שזו תגובה נורמאלית, היא יכולה לתרום לתחושת הכאב והבחילה ולגרום לפירוק איטי עוד יותר של הרעלים שהגוף שלנו מנסה להתמודד איתם עוד מהלילה הקודם. מבחינה ביוכימית הגוף צריך לפרק את רעלי המשקאות ולהחזיר את המערכות לתפקוד תקין. לכן, הוא מגייס את כל המשאבים שברשותו כולל נוזלים ממערכות שונות בגוף, מה שמוביל אתנו במסלול המהיר להתייבשות.


מה כן ומה לא בבוקר שכזה?
לא – מזונות ומשקאות שגורמים לפירוק איטי יותר של האלכוהול ותוצרי הלוואי שלו
כן – מזונות ומשקאות שיסייעו בסילוק החומרים הבלתי רצויים ויחזקו את פעילות הכבד, הלימפה ומערכות נוספות המעורבות בתהליך וכן למזונות שישיבו לנו נוזלים ומלחים.


אלכוהול בין היתר גם משתן ולכן עלול לגרום להתייבשות מהירה יחסית. מכאן שהדבר הראשון שנרצה לעשות הוא להעשיר את הגוף בנוזלים, כשהדרך הפשוטה ביותר היא מים. חשוב לא לשתות שניים שלושה ליטרים של מים בבת אחת או בחמש דקות, אלא לקחת את הזמן ובמהלך שעה או שעה וחצי לסיים ליטר וחצי או שניים של מים. אפשר ואף רצוי לשלב גם מרק ירקות עשיר במינרלים, תה צמחים וכד'. אפשר גם להמיס טבליית GU  להכנת משקה אלקטרוליטים, אשר במצבי חמרמורת יכול בהחלט לעזור. מי קוקוס טריים וצוננים יעשו אף הם את העבודה.


מבחינת מזונות – בחרו ירקות ירוקים ועלים ירוקים כמו קייל, תרד, עלי רוקט ועלי "בייבי", אגוזים ובעיקר שקדים ומזונות נוספים  המכילים מינרלים וויטמינים שיכולים לעזור לכם לעמוד על הרגליים.
שתיית מים, חלב שקדים, חלב אורז, מי קוקוס – לפני שאתם יוצאים לבלות ולפני שאתם הולכים לישון, תעזור לכם לעבור את היום שאחרי יותר בקלות.


תבלו!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il