הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מגנזיום
17/10/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
מגנזיום הוא מינרל חשוב בתהליכים רבים בגוף,
כולל איזון הסוכר בגוף, משק האנרגיה, פעילות שרירים, כולל הלב, בריאות השינויים והעצמות ועוד.
מגנזיום

הקשר הישיר בין מגנזיום לירידה קלה יותר במשקל הוכח במחקר אמריקני משנת 2013 אשר כלל בעיקר אנשים בעלי משקל עודף אשר עברו סדרה של תכניות דיאטה עם או בלי מגנזיום. החוקרים מאמינים כי השפעת המגנזיום על איזון הסוכר בגוף מצד אחד ועל סיוע בעיכול עצמו ועל משק הנוזלים מצד שני, הם הגורמים האחראיים לקשר לירידה במשקל.


למעשה מעבודות קליניות שונות עולה כי התרומה של מגנזיום לירידה במשקל מתחלקת לשלושה מסלולים:
1. מעודד פעילות מעיים ומניעת עצירות
2. מעודד איזון סוכר וירידה בתנגודת לאינסולין
3. מונע אגירת נוזלים, נפיחות וגזים


למרבית האנשים אין חוסר ממשי במגנזיום ויחד עם זאת העשרת התזונה במגנזיום כתוסף, או מזון עשיר במגנזיום, יכולים לעזור כנגד נפיחות ואי נוחות בטנית, עצירות ואיזון מערך הסוכר בדם. אנשים הסובלים מדלקות חוזרות במעי, מסכרת או ממעי רגיז עלולים לסבול ממחסור במגנזיום.
מזונות עשירים במגנזיום הם: ירקות עלים ירוקים (תרד, קייל, עלי בייבי, רוקאט עוד), קינואה, טופו, אגוזים ודגנים מלאים ועוד.
הקצובה היומית המומלצת של מגנזיום היא כ 400 מ"ג לגברים וכ 300 מ"ג לנשים.
מאחר וכבר הזכרתי תוספי מגנזיום, חשוב לציין כי התוסף היעיל ביותר של מגנזיום, בהקשר של ירידה במשקל הוא מגנזיום ציטרט שנחשב גם כמשלשל עדין.
אפשר לאכול מזון עשיר במגנזיום ואפשר כאמור לקחת תוסף תזונה. אם בחרתם במזון או בשילוב – המינון יהייה מחולק לאורך היממה. אם בחרתם בתוסף או גם בתוסף – מומלץ לטול את הכמוסה בערב לפני השינה.
שילוב תפריט עשיר בירקות ירוקים, דגנים מלאים טופו קינואה ודגים הוא בריא מכל הבחינות ויכול להוות בסיס מצויין לתפריט דיאטה הרבה מעבר לתוספת המגנזיום
לבריאות!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il