הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הדיאטות הטרנדיות שבאמת עובדות
15/08/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
ניסיתם פעם לחשוב למה דיאטות כמו 17 הימים, פיוז'ן, דיאטת דאש ותכנית דיאטה און ליין, עובדות לאורך זמן, בעוד שדיאטות אחרות לא משכנעות אותנו להחזיק מעמד?
הדיאטות הטרנדיות שבאמת עובדות

נתחיל מהסוף, Diets דיאטה און ליין דיאטה שמוכרת לכם מהאתר. תכנית אישית הבנוייה על ידי אנשי מקצוע, ליווי אישי וקבוצתי עם שפע רעיונות כתבות וטיפים באתר. תכנית שאתם מכירים היטב ולכן לא ארחיב.
דיאטה פופולארית מאוד בשנה האחרונה היא דיאטת דאש – דיאטה שנולדה בארה"ב במיו-קליניק במטרה לרדת במשקל, אך בעיקר לירידה ואיזון לחץ דם ולשמור על בריאות הלב וכלי הדם.
DASH=Dietary Approaches to Stop Hypertension  גישה תזונתית להפסיק את תחלואת לחץ הדם הגבוה. כך שמעבר לשאיפה להראות טוב יותר – המטרה היא להרגיש טוב יותר, מה שבא לידיי ביטוי לאורך התכנית.
התכנית מעודדת ירידה משמעותית בכמויות הנתרן במזון ושילוב מזונות עשירים ברכיבים שמעודדים ירידה ואיזון לחץ דם, כמו מזונות עשרים בסידן, במגנזיום ובאשלגן. ההנחיות התזונתיות בתכנית זו  נתמכות על ידי המלצות ארגון הבריאות העולמי והנחיות משרדי הבריאות לתזונה מעודדת בריאות מפרקים, סוכרת ובעיות לב.  מאחר ושמירה על משקל תקין הוא מרכיב חשוב בשמירה על מדדי בריאות נוספים כמו סוכרת, לחץ דם ועוד התוכנית היא בהחלט מעודדת ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין.

התזונה כוללת הרבה ירקות ופירות, דגנים מלאים וקטניות כבסיס, מעט עוף והודו ומנות מאודות או בגריל של דגים. פעם עד פעמיים ביום ממתק ואפילו גלידה מותרת בתוך המסגרת. כך שלסיכום -  מגוון רחב מאוד של מזנות מהם ניתן להרכיב תפריט יומי דל קלוריות, עשיר בסיבים תזונתיים, חלבונים ופחמימות מורכבות ודל בנתרן, סוכר ושומן.
יש קבוצות מודרכות, ספרי הדרכה ואתרי אינטרנט העוסקים בתוכנית זו. חשוב שימים יהיו מתוכננים היטב וששבוע שלם יהייה אחיד ברמת הקלוריות שלו. שבוע שני כבר יהיו הרכבי מזונות אחרים ורמת קלוריות מעט שונה והשבוע השלישי חוזר על הראשון. כך הגוף לא מתרגל לרמת קלוריות אחידה וממשיך לאזן את עצמו כל פעם מחדש.

דיאטת פיוז'ן – היא דיאטה חדשה יחסית, נעזרת במשקה חלבון טבעוני דל קלוריות ועשיר בויטמינים ומינרלים. תכנית בה המשקה מחליף ארוחה אחת או שתיים ושאר הארוחות מותאמות באופן אישי לכל משתתף בתכנית. החוזקות של התכנית היא שהשיתוף וההנחיה מתרחשים בעמוד פייסבוק ולמי שזקוק מובטח חיזוק טלפוני. המשקה טבעוני, מכיל את כל הויטמינים מינרלים חלבונים פחמימות ושומנים שהגוף זקוק לו ללא מאמץ. דיאטה מעולה לאנשים עובדים ועסוקים שאין להם זמן או יכולת להשקיע בגיוון ארוחות. המשקה המלווה הוא פיוז'ן של חברת ביהיפ.


דיאטת 17 הימים – תכנית תזונתית של ארבעה סבבים של 17 ימים כל אחד. תכנית שנולדה בסן דיאגו, והיא משלבת תזונה נכונה ופעילות גופנית. השלב הראשון עומד על הגבלה של 1,200 קלוריות בלבד ושילוב של מגוון יחסית מצומצם של מזונות. יחד עם זאת קיים מגוון שהולך וגדל ב 17 הימים השניים ואלך. התכנית נתמכת על ידי ספרים, קלטות, קבוצות תמיכה ואתרי אינטרנט.
כל אחת מהתכניות היא בעלת מרכיבים יחודיים אך כולן תומכות בגיוון, תמיכה ועטיפת התכנית בפעילות שהיא מעבר לדיאטה עצמה. התכניות משתנות כל פרק זמן קצר יחסית ומאפשרות מדרגות קושי או חומרה. כל התכניות משלבות מזון טרי ובריא, עשיר בויטמינים מינרלים ואנטיאוקסידנטים יחד עם מגוון רחב של חלבון דל שומן, קטניות ודגנים מלאים.
כך שכשעולה דיאטה כוכבת וטרנדית חדשה מאוד חשוב לבדוק אם קיימים בה המרכיבים שיגרמו לנו להמשיך ולהתמיד עד שהתכנית תהפוך לחיי יום יום של תזונה ואורך חיים בריא.

המרכיבים החשובים ביותר שצריך שתהייה לדיאטה או תכנית תזונתית לירידה במשקל כדי שבאמת תצליח:
1. מכלול שמאפשר לקרוא לתכנית תכנית תזונה נכונה ולא דיאטה לירידה במשקל
2. יעד לטווח קצר עם אופציה להארכה ומחזוריות
3. גיוון, שלא ישעמם, שתהיינה אפשרויות שונות בכל אירוע לא מתוכנן, מבלי לצאת מהמסגרת
4. תמיכה לאורך הדרך. קבוצת תמיכה שנפגשת, או קבוצת ווטסאפ, או אפילו קבוצה בפייסבוק - שיחד חווים את הקשיים וההצלחות.
5. שלבים מתוגמלים  – כל שלב מתוגמל בבונוס. בין אם במסגרת הקבוצה – תעודה או גביע, ובין אם ברמת התכנית – עם סיום שלב תוכלו לפנק את עצמכם ב...

תכנית שבנויה נכון - ההרגשה היא שלא רוצים להפסיק והיא יכולה להמשך לאורך זמן עד שהיא הופכת להרגל ודרך חיים.

בהצלחה

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il