הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מה עוזר למניעת צלוליט?
06/07/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
10 המזונות המובילים במניעת התופעה
מה עוזר למניעת צלוליט?

מכירים, או בעיקר מכירות, את הגבשושיות הלא נעימות על היירכיים? לפעמים גם בישבן או בזרועות? זה קורה גם לנערות צעירות, גם לרזות וגם למלאות וכולנו רצות להתייעץ עם קוסמטיקאית, עם רופאים ואפילו עם השכנות....צלוליט הוא מצב לא כל כך נעים אבל לא מזיק ויחד עם זאת אף אחד לא רוצה בו. מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לדחות או להקטין את הבעייה ולא להפרד ממאות ואלפי שקלים? על זה נדבר היום!


צלוליט היא בעיה אסטטית המעסיקה נשים רבות והיא באמת נוגעת בכ- 80% מהנשים רזות ומלאות כאחת.
שתית מים, שמירה על יצירת קולגן בריא ונוגדי חיצון יכולים לסייע גם למנוע וגם לטפל באזורים עם צלוליט ולעזור, בעיקר לנשים, להיות חטובות וחלקות יותר.
תזונה נכונה, פעילות גופנית ועיסוי לשמירה על אספקת דם תקינה לאזור הירכיים, הישבן ואזורים אחרים עם צלוליט – הם פשוטים ליישום ואינם יקרים כמו טיפולים אחרים.

מה ההבדל בין צלוליט לצלוליטיס? צלוליט כאמור, היא בעיה אסטטית של גבשושיות שנוצרות מתחת לעור מהצטברות תאי שומן ואילו צלוליטיס היא בעיה רפואית שבה מעורבת דלקת, לעיתים חריפה באזור שכבת תאי השומן שמתחת לעור.
איך נוצר צלוליט? חוסר אספקת דם תקינה לשכבת העור,  יחד עם ניקוז לימפתי לא תקין ולעיתים הידבקויות תאי שומן יוצרים את הגבשושיות הלא נעימות. עודף משקל, חוסר איזון הורמונאלי, עודף אסטרוגן ורמות לא תקינות של אינסולין מסייעים להיווצרות רבה יותר של צלוליט.
השלב הראשון, כמו בכל אורך חיים בריא, הוא לשמור על תזונה נכונה, להמעיט במזון שומני, בסוכר ובנתרן ולהקפיד על סיבים תזונתיים, אנטיאוקסידנטים ופעילות גופנית. כשהכולסטרול והסוכר מאוזנים קל לנו יותר לטפל בשאר הגורמים לצלוליט. את הגנטיקה לא נוכל לשנות אך נוכל לדעת את רמת הסיכון שלנו לייצר צלוליט ובאיזו רמה. כך גם רמות ההורמונים שלנו. עודף אסטרוגן יכול בין היתר לעורר היווצרות צלוליט במספר מקומות ולכן ננסה למתן את צריכת האסטרוגן דרך המזון.


חשוב לזכור כי טיפול בצלוליט דורש התמדה, סבלות ובעיקר התמדה.
תפקיד התזונה הוא לאזן אינסולין, לעודד יציבות הורמונלית והורדת רמות אסטרוגן וכן להגביר את ההגנה מפני חמצון לא רצוי.
בנוסף לתזונה דלת שומן ודלת נתרן, אלה עשר המזונות שכדי להקפיד בהם בדרך לירכיים ללא צלוליט:
1. פטריות שיטאקי, פטריות פורטבלו -  פטריות המכילות חומרים שידועים כמעכבי אנזים בשם ארומטאז המעורב ביצירת אסטרוגן. עיכוב האנזים מעכב יצירת אסטרוגן.
2. תה ירוק – מכיל חומרים פעילים רבים המסייעים לייצוב רמות סוכר ואינסולין, איזון רמות כולסטרול, אנטיאוקסידנטים רבים שמשתתפים במערכת המגינה על הגוף מפני רמות סטרס גבוהות.
3. פאפיה – מכיל אנזימים, נוגדי חימצון וחומרים המסייעים להפחתת רמות שומן ברקמות. פאפיה מכילה רמות גבוהות של ויטמין C שתומך ומעודד יצירת קולגן. קולגן במבנה תקין וברמה הדרושה שומר על עור מתוח וצעיר.
4. רימונים – מיץ רימונים נמצא יעיל בהגנה על מערכת כלי דם ולב, מכיל אנטי אוקסידנטים רבים ואף נחקר ונמצא משפיע על הורדת רמות אסטרוגן בדם. כמו כן מכיל ויטמינים ומינרלים המסייעים לשמירה מפני התחמצנות תאית.
5. תותי בר – מכילים חומרים פעילים שיכולים לעכב יצירת אסטרוגן, כמו כן מכילים אנטיאוקסידנטים ויטמינים ומינרלים.
6. ירקות ירוקים – ירקות המכילים רכיבים פעילים רבים, נוגדי חימצון, סיבים ויטמינים ומינרלים.
7. לימון – מכיל רמות גבוהות של ויטמין C, לשמירה על המערכת החיסונית, על גמישות העור ועל איזון שומנים.
8. מלפפונים טריים – מלפפונים מכילים כמות גבוהה של מים המסייעים לשמירה על לחות העור ומינרלים המסייעים למיצובו.
9. יין אדום, ענבים אדומים – יין אדום מכיל רמות גבוהות של פוליפנולים, אנטיאוקסידנטים רבים וחומרים נוספים המסייעים לאיזון רמות אסטרוגן.
10. זרעי פשתן- זרעי פשתן וזרעים נוספים מכילים פוליפנולים. חומרים פעילים בצמחים שידועים כמסייעים להורדת רמות אסטרוגן בדם.

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il