הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - רגע לפני שהולכים ל"על האש"
02/05/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
בשר וערכים תזונתיים.
כשמדברים על יום העצמאות עולים לראש מילים כמו מדינה, דגלים, זיכרון, טקסים וכמובן – מנגל או "על האש"
רגע לפני שהולכים ל

על תרומה של ירקות ושיפודי ירקות בדיאטה כבר דברנו מספיק, אפילו על התירס והבצל שעל האש. מה שעוד לא עסקנו בו מספיק במדור שלנו הוא הבשר... כנראה בגלל שאני עצמי צמחונית ובמשפחה שלי יש יותר צמחונים וטבעונים מאוכלי בשר. בכל זאת, יום העצמאות או "חג המנגלים" הוא בהחלט זמן טוב לדבר על בשרים שונים, מה נותן לנו הבשר מבחינה תזונתית ומה ההבדלים בין בשר עוף והודו לבקר ...

                      עוף כרעיים             קבב                      בקר - סינטה                 צלעות כבש
מנה ממוצעת    235 גרם                 4 קבב 200 גרם     200 גרם                       200 גרם
קלוריות           404 קק"ל                500 קק"ל             412 קק"ל                      744 קק"ל
חלבונים           67 גרם                  28  גרם                 60 גרם                         29 גרם
פחמימות          0 גרם                    4 גרם                    0 גרם                           0 גרם
שומנים             13.3 גרם              40 גרם                  20 גרם                         70 גרם
כולסטרול          180 מ"ג               120 מ"ג                 73 מ"ג                          180 מ"ג
נתרן                223 מ"ג                1000 מ"ג              120 מ"ג                        112 מ"ג

ככל שמזון מעובד יותר, כולל קפוא, הוא יכיל יותר תוספות כמו זרחן, אשלגן ונתרן ולכן כדאי להקפיד על בשר טרי. אם רוצים לאכול קבב או המבורגר – מאוד מומלץ לטחון את הבשר הטרי אצל הקצב או בבית, כך שתוכלו לוודא שאין תוספות והבשר הוא בשר נטו.
בשר מכל הסוגים מספק לנו גם סידן, ברזל ומגנזיום וכן כמות חשובה של ויטמינים מקבוצת ויטמיני B. ויטמינים אלה חשובים במיוחד למערכת העצבים, למחזור הברזל בגוף וחילוף חומרים . ויטמין B3 לדוגמה, שנוכל לראות בכמויות דיי דומות בסוגי הבשר השונים, מסייע לחילוף חומרים של סוכרים וחלבונים, מסייע למערכת העיכול ככלל, לחיזוק ואנרגיה ועוד. כמו כן ניתן למצוא כמויות משתנות של B12 המעורב בספיגת ברזל, יצירת כדוריות דם אדומות ומערכות נוספות.

מכל המיידע הזה מה שחשוב לדעת הוא שבשר בהחלט יכול להיות מקור מצויין לחלבון לויטמינים ומינרלים מסויימים וחשוב לזכור לאכול את הבשר כשהוא צלוי או אפוי ולא מטוגן וכמובן לשים לב לכמויות השומן, הנתרן והתוספים בהם "מתברכים" הבשרים המעובדים והקפואים.


אני בהחלט ממליצה ללכת על מנת סינטה צלוייה על האש, עם סלט ירקות מתובל בטחינה משומשום מלא, תפוח אדמה בינוני צלוי והרבה מים או מי לימון
.

חג שמח ובתאבון


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il