הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - "על האש" בריא טעים ומסייע לדיאטה?
25/04/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
אם עברתם את פסח בשלום ואת המימונה בלי לטעום מופלטות,כל הכבוד!
והנה האתגר הבא – המנגלים והפיקניקים של יום העצמאות. מה אוכלים, כמה אוכלים ואיך לצמצם ארוחה של 3000-4000 קלוריות לכמה מאות?


טיפ ראשון – הכל בצלחת ולא בפיתה....
טיפ שני – תבחרו! בשר צלוי, הודו או בקר דל שומן וסלט, אם חומוס וסלטים (או בשר או חומוס) אז ללא תוספות ללא תוספת טחינה או גרגרים וגם לא פטריות מטוגנות....
טיפ שלישי – תפוח אדמה אפוי או מהאש, עם מעט טחינה או יוגורט ולא חמאה או מרגרינה .
טיפ רביעי – מעט מלח! מלח יגרום לאגירת נוזלים לחילוף חומרים איטי יותר ולעוד בעיות כולל האטה בירידה במשקל.
טיפ חמישי – תה קר (ממותק בסטיביה, מוכן מראש בבית) או מים עם לימון ונענע במקום משקאות ממותקים ו/או מוגזים.
טיפ שישי – לתכנן מראש מה אוכלים וכמה.

כשאוהבים בשר, יום העצמאות הופך לחגיגה קולינארית אמיתית, במיוחד בתקופה שהצימחונות והטבעונות נחשבים לבריא יותר ואתיים יותר. אבל גם כשהבשר הוא העיקר חשוב להבין מה אנחנו מקבלים וכמה זה "עולה" לנו מבחינה קלורית ובריאותית בכלל. לכן בחרו נכון. בחרו עם חשיבה מקדמת ולא כל מה שמכינים באמת לטעום.

אז בואו נרכיב ארוחה טעימה, עם בשר על האש ב 1,000 קלוריות:
2 שיפודי ירקות (פלפל, גמבה, דלורית, קישוא, בצל) כ -40 קלוריות
3 כפות סלט ירקות מתובל במיץ לימון ומלח ללא שמן או רטבים כ 30 קלוריות לערך
כף חומוס וכף טחינה כ 200 קלוריות
2 שיפודי הודו כ 350 קלוריות (בלי שמן או מרינדה)
סטייק בקר קטן או המבורגר מבשר טחון לא שמן, או 2 קבב קטנים כ 350 קלוריות
אם תוסיפו כוס בירה – תעברו את ה 1000 קלוריות שהקצבתם לעצמכם – אז השנה, תה קר שהכנתם בבית או מים עם לימון או מים עם מלפפון, נענע לימון וקרח – מרענן טעים ולא משמין – להפך.

שיהייה חג שמח טעים ומהנה!

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il