הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - פסח דל קלוריות איך עושים את זה?
05/04/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
פסח מתאפיין בארוחות עשירות עם שלל מאכלים מסורתיים ושפע של מצות וביצים. אבל יכול, אם בוחרים אחרת, להיות כשר ודל קלוריות.
פסח דל  קלוריות איך עושים את זה?

עונת חגים נוספת עומדת ממש לפנינו ואיתה שפע של ארוחות משפחתיות, ארוחות חג וחגיגות נוספות. החג הראשון פסח ומייד בסיומו – המינונה, קרוב אחריהם ל"ג בעומר ויום העצמאות ואין לשכוח את חג השבועות שמסיים את העונה.
בואו נתחיל בפסח שמתאפיין בארוחות עשירות עם שלל מאכלים מסורתיים ושפע של מצות וביצים. אבל יכול, אם בוחרים אחרת, להיות כשר ודל קלוריות.

כמה טיפים על איך מצליחים להפוך את חג הפסח להתחלת עונת דיאטה:

בליל הסדר נאכל חצי מצה, לקיום מצוות אכילת מצה, ונשמור את שאר הפחמימות שיהיו מירקות שונים וממנת פרי לקינוח.
את ליל הסדר אפשר בצורה כזו לסיים עם 400 קלוריות לערך.
במקום תפוחי אדמה נאכל ארטישוק ברוקולי וכרוב ניצנים - מבושלים או בתנור ובמקום אורז נאכל שעועית ירוקה, במיה וקישואים. את הרטבים נכין עם תבלינים שונים ומיוחדים ונמעיט במלח וסוכר. את המרק נכין יום קודם כך שנוכל להסיר את השומן לפני שמגישים בערב החג.

מנות כמו כבד קצוץ – ניתן להמיר בתחליף דל קלוריות מקישואים בטעם כבד ודגים ממולאים ניתן להכין לפי מתכונים דלי קלוריות ולא לקנות מוכנים או להוסיף סוכר.
במקום עוף בתנור עם פירות יבשים ודבש או רטבים עשירים אחרים – ניתן להכין מתכוני עוף והודו עם ירקות בשקית אפיה או בגריל ללא שומן.
את הקינוח ניתן להחליף בפרפה פירות כמו פרפה תותים, ללא תוספת סוכר או סלט אפרסמונים ואגסים עם עלי מנטה ומעט חמוציות לא מסוכרות.
כך נוכל לסיים ערב חג עם ארוחה מגוונת, עשירה ודלת קלוריות.

את ימי חול המועד נמלא בירקות חיים ומבושלים, סלטים בשלל צבעים ונתחי בשר דל שומן קר או חם.
אם נקפיד לאכול מספר פעמים ביום, מנות טעימות מגוונות וצבעוניות – נוכל להימנע ממאכלי מצות למיניהם ובוודאי לא נזדקק לתחליפים המודרניים של לחמים כשרים לפסח, מצות ועוגיות קוקוס או אגוזים עשירים בסוכר וחומרים מלאכותיים.
לאוכלי הקטניות שביננו – יהיה מעט קל יותר, גם בפסח הזה – פריכית אורז תחליף את הלחמניה ותוריד בצורה משמעותית את רמת הקלוריות היומית.
במקום בקבוקי קולה, מוגזים מתוקים נוספים, מיצים עשירים בסוכר – ניתן להגיש לשולחן החג קנקני מים שחלקם עם חתיכות לימון ונענע, חלקם עם נענע ופרוסות מלפפונים וחלקם עם לימונית ולואיזה. מגוון קנקני זכוכית עם מים ותוספות שונות – יתנו מראה חגיגי ומרענן לכל שולחן.

למרות שרובנו אומרים תמיד "נתחיל אחרי החגים" – אני בהחלט ממליצה להתחיל בשינוי כבר מערב ליל הסדר ולהגיש לשולחן מאכלים מגוונים בריאים וצבעוניים – דלי קלוריות, ללא פחמימות ובהחלט כשרים לפסח.
פסח הוא הזדמנות נפלאה להימנע מלחם, לחמניות ועוגות, ולהתחיל בתהליך שינוי תזונתי .
בשבוע הבא נעבור יחד על תפריט ליל סדר בריא, טעים וכשר וחשוב לא פחות – דל קלוריות

ועד אז – צאו לקניות כשברשימה שלכם שפע של ירקות ועשבי תיבול, הודו ובשר בקר דלי שמן וותרו על מיצים, משקאות מוגזים וממתקים רבים. כך תחסכו גם בתקציב וגם בקלוריות
חג שמח!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il