הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - משנכנס אדר מרבים בשמחה (ובאלכוהול)
07/03/2017, מאת מיכל אור רודיך
המחיר הקלורי של אלכוהול
פורים לפנינו ואיתו מנהג שתיית האלכוהול, אכילת אזני המן וממתקים רבים אחרים. אולי זה הזמן לעשות שניה חושבים ולחשב מה פחות יפריע לנו בתהליך הירידה במשקל שאנחנו כל כך מנסים לשמור עליו.
משנכנס אדר מרבים בשמחה (ובאלכוהול)

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לזכור הוא - שאלכוהול שייך לקבוצת הפחמימות וכשמחשבים קלוריות או קבוצות מזון נוכל לדעת על חשבון איזו שתיה או איזה מזון נרשה לעצמנו מעט וודקה, שוט טקילה, כוס בירה או כוס יין.
זה המקום להזכיר כי אלכוהול לא תמיד מזיק, בעיקר אם שותים שתייה מתונה (לא יותר מכוס אחת ביומיים או חצי כוס ביום שתייה חריפה) או כוס יין אדום פעם ביום. שתיית משקאות חריפים יותר כמו וודקה, ערק, אניס, רום וויסקי על בסיס יומי אינה מומלצת.

יין אדום יבש, שנחשב לבריא מבין המשקאות, מכיל (בכוס של 150 מ"ל) כ 100 קלוריות. יין חצי ייבש או מתוק יכיל כמובן יותר, בהתאם לרמות הסוכר שבו. ביין חצי יבש המתיקות היא בהתאם לסוג הענבים ממנו מופק היין. ביין מתוק – כמו יין קידוש, מוסף סוכר באופן מלאכותי בתהליך הייצור.
יין לבן יבש מכיל אף הוא כ 100-120 קלוריות לכוס ואילו יין לבן חצי יבש, כמו ריזלינג, מכיל כ- 150 קלוריות.
אם אתם אוהבים גוורצטרמינר, כוס היין עלולה לעלות לכם בכ 200 קלוריות.
חשוב לזכור שיין, או משקאות אלכוהוליים אחרים, לא שותים על בטן ריקה וחשוב לשים לב מה מנשנשים תוך כדי הבילוי כשכוס האלכוהול ביד אחת והשנייה פנוייה לצלוחיות המוגשות על השולחן.
אפשר להצמד לירקות, ירקות כבושים ולהעזר בכוס מים מידיי פעם במהלך הערב, כדי לא להסתחרר ולהתיבש.
אם נעבור לבירה, הרי שמחירה הקלורי יהיה בין 200-250 קלוריות (תלוי בגודל הכוס), מחיר שמעט משתנה עם סוג הבירה. אם הבירה עשויה מחיטה או לתת ומחירה הקלורי משתנה בהתאם לרמות האלכוהול שבה.

שוט של 30 מ"ל וודקה, ערק, רום או טקילה – המכילים 40% אלכוהול, המחיר הקלורי שלהם יהייה לפחות 70 קלוריות. בשתיית אלכוהול מהסוג הזה, לעיתים קרובות, לא נוכל באמת לחשב את הנישנושים שמוצעים לנו, אלא נאכל גם את הבוטנים, הזיתים והבייגלה שמוגשים באופן חופשי עם המשקאות.

כשרוצים לבלות ולא לחשב כל הזמן כמה קלוריות יש במה שמציעים לנו – רצוי לעשות את החישובים מראש ולקחת בחשבון יותר ממה שאנחנו מעריכים כי נשתה או נאכל.
אם מדובר במסיבת פורים, הרי שמרבית הכיבוד הוא פחמימות ושומנים בליווי האלכוהול. נוכל מראש להקציב לעצמנו כמה נשתה וממה (נסו להישאר עם יין אדום או לבן יבשים) אזן המן אחת או שתים ולהשתדל לאכול יותר מהירקות המוגשים ולא מהמאפים העשירים או מהבוטנים שעל השולחן.

חג פורים שמח!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il