הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הסופגניה
21/12/2016, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
מה עושים כדי לא לעלות במשקל בחנוכה
למה אנחנו אוהבים סופגניות כל כך? מה יש בהן שממכר , מדוע אחרי סופגניה אחת קשה שלא לאכול את השנייה, או לפחות עוד חצי?
הסופגניה


האמת היא שכולנו אוהבים את הריח והרעיון של סופגניות יותר מאשר את הטעם שלה, בוודאי אם איננה חמה או טריה מאוד. השמן שמתקרר יחד עם הסופגניה מעניק לה טעם לוואי לא נעים שכדאי להימנע ממנו. לכן כדאי לעבור לסופגניות אפויות - גם בריא יותר וגם טעים יותר, במיוחד כשהן מתקררות.

מעבר לסוכר שהוא ממכר, כשהסופגניות הראשונות מופיעות בתחילת דצמבר יש לכולנו את הצורך בחווית הנוסטלגיה החמימה, או המסורת שעוטפת אותנו.

אז מה עושים? בחג שכולו אוכל (כמו כל החגים) עם כל כך הרבה טיגון וסוכר, הרבה יותר מחגים אחרים...
האמת? במקום סופגניה רגילה גדולה – אוכלים סופגניה קטנה אחת ובמקום כל הסופגניות המעוצבות – שומרים על הסופגניה הפשוטה עם מעט ריבה ומעט אבקת סוכר. אחת כזו של 300 או 400 קלוריות ולא אחת של 800 ואפילו 1000 קלוריות.
במקום כל יום סופגניה – נסתפק בביס כל יום וביום הראשון והאחרון סופגניה קטנה ומסורתית.
נרבה לאכול ירקות טריים ומבושלים ונשתה הרבה תה צמחים או מים עם לימון ובעיקר נמנע מלחם ומאפים בשבוע שכזה. חשוב לא פחות – תקפידו יותר מתמיד על ארוחות קטנות בלבד.
יחד עם הקלוריות הרבות שבשמן ובסוכר – אכילת מעדני החג, כמו סופגניות ולבביבות וכל המטוגנים השונים שמאפיינים עדות שונות – מתווספת לה בלי שנשים לב - הצרבת....

צרבת כשלעצמה כואבת ולא נעימה ואם היא מופיעה באמת רק אחרי מאחלים מסויימים – קל לטפל בה...פשוט נמנעים מהם. במקרה של חנוכה – עוברים לסופגניות אפויות עם חצי מכמות הסוכר, ללביבות אפויות והרבה תה צמחים במקום קפה. במקום סוכר לבן ואבקת סוכר – מעט סילן או דבש ובמקום שמנת ללביבות תפוחי האדמה – נוסיף יוגורט דל שומן. את טקס הסופגניות והלביבות נקדים לשעות הערב המוקדמות, לפחות שלוש שעות לפני שהולכים לישון – כך יש סיכוי שנשמין פחות ונסבול פחות גם מצרבת.
אם אתם שייכים לאותם 30% מהישראלים שסובלים לפחות פעם אחת בשבוע מצרבת, כדאי שתשימו לב עוד יותר לא להרבות במאכלי החג.
ואם שאלתם את עצמכם איך לאזן את תחושת הצרבת בתזונה נכונה? התשובה היא בעיקר בניסיון וטעיה למרות שיש כמה מזונות שנחשבים "בטוחים" למי שסובל מצרבות, והם:
בננות ומלון, ירקות ירוקים כמו ברוקולי, שעועית ירוקה ואפילו אפונה, עוף והודו אפויים או מבושלים וגם חלבון ביצה מבושל.

אם קשה לכם לוותר על סופגניות ולביבות – פשוט תאכלו חצי. שימו לב למה שעל הצלחת ואל תאכלו בעמידה או תוך כדי צפייה בטלויזיה. לכל סופגניה ולביבה יש מחיר גם קלורי וגם בריאותי. כל זמן שזוכרים ומאזנים – אפשר לעבור גם את החג הזה בשלום.

את הניקוי שנזדקק לו אחרי החג – נתחיל כמה ימים אחרי הלביבה או הסופגניה האחרונה של החג.
אם לסכם, כדי לשמור על הדיאטה, בואו נאכל סופגניה קטנה (רצוי אפויה), פשוטה בלי שוקולדים וליקרים, ביום הראשון ואולי גם ביום האחרון ונעבור למאכלים אפויים במקום מטוגנים. נרבה בירקות ירוקים ובמזונות שלא יגרו את הקיבה שלנו יותר מידיי. נאכל מנות קטנות ולא מאוחר מידיי בלילה ונקפיד על שתיית תה צמחים, מים ומים עם לימון. מי שאוהב לגוון יוכל לשתות מים עם פלחי מלפפון שהם ללא ספק מרעננים ואינם גורמים לצרבות.

חג שמח בריא וטעים

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il