הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - למה אנחנו לא יורדים במשקל
18/10/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מרגישים שאתם כל הזמן מנסים אך לא מצליחים?
עסוקים בדיאטות שונות ומשונות אך לא משיגים את המטרות ולא מגיעים למשקל הנכסף?
למה אנחנו לא יורדים במשקל

כולנו מכירים את הסיטואציה הבאה: ניסינו כמעט כל דיאטה אפשרית ואנחנו עוסקים בפעילות גופנית אך עדיין לא מצליחים לרדת במשקל. למה?

אכילה לאחר אימון גופני - חשים שבא לכם לטרוף את המקרר אחרי אימון? אתם לא לבד.
יש לנו נטייה להחזיר לעצמנו קלוריות מיותרות לאחר אימון גופני וברוב הפעמים הן רבות יותר מסך הקלוריות ששרפנו בפועל באימון. אז לא רק שהחזרנו לגופנו את הקלוריות ששרפנו, פעמים רבות אנחנו מחזירים עוד יותר קלוריות ממה ששרפנו בפועל. עלייה במשקל כבר אמרנו?

שעות שינה – מחסור בשעות שינה משפיעה על גופנו בכל הרבדים והוא משפיע רבות על תחושת הרעב ועל האטת קצב חילוף החומרים ככה שככל שנישן פחות, נאכל יותר ונשרוף פחות. אל תוותרו על שעות שינה סבירות בכל לילה ואל תגיעו למצב של עייפות כרונית.

מוקשים – אנחנו כל הזמן עסוקים בספירת קלוריות ומחשבים כל ביס שנכנס לנו לפה. אך האם אנחנו מחשיבים גם את הקלוריות שיש לנו בכל כוסות השתייה המתוקה, מיצי הפירות והקפה שאנחנו שותים? בכל אלו יש מספר קלוריות לא מבוטל, שלא לדבר על סוכרים ופחמימות והם ללא ספק תוספת מכובדת לסך הקלוריות היומי שלנו, ככה שאל תתעלמו מהם והחשיבו אותם בספירה שלכם.
כמויות האוכל שאנחנו אוכלים- אם תאכלו ארוחות גדולות מידי, גם אם הן יהיו הבריאות ביותר מבחינת ההרכב שלהן, תהיה להן השפעה על קצב הירידה במשקל שלכם. הקפידו על אכילה מועטה ומיד תחושו בהשפעה שלה על הירידה במשקל. לעומת זאת, אם אוכלים מעט מידי, הגוף נכנס למצב של "סטרס" ומנסה להגן על עצמו, על כן קצב חילוף החומרים יורד מיד. איזון כבר אמרנו?

כל סוגי הדיאטות – ניסיתם כבר את כל סוגי הדיאטות? אטקינס, דיאטת כרוב, דיאטת לחם, דיאטת אבטיחים, דיאטה נטולת גלוטן. מבולבלים? גם הגוף שלכם! הוא אינו יודע מה אתם רוצים ממנו, ולמה עליו לצפות, קצב חילוף החומרים משתבש והשומן מתחיל להיאגר בגופכם. בנוסף, הגוף מתקשה לרדת במשקל לאחר כל מחזור כזה של ירידה ועלייה במשקל.

משעמם לכם? – עושים את אותו אימון שוב ושוב ושוב? גם לגוף שלכם משעמם והוא בטח שלא מאותגר. אימונים שחוזרים על עצמם אינם מאתגרים אותנו ומונעים מגופנו העלאת דופק שכל כך חיונית לתהליך הירידה במשקל.
משקל זה לא הכול – נכון ששקילה בתהליך של דיאטה וירידה במשקל נותנת אינדיקציה אם אנחנו בדרך הנכונה אך פעמים רבות ניתן לראות עלייה קלה במשקל בעיקר אם מתחילים להתאמן באופן סדיר וחזק, כך שיכולה להתבצע ירידה בהיקפי הגוף אך עלייה במסת השרירי ומכיון ששריר שוקל יותר משומן – במבחן התוצאה נראה עליה במקום ירידה – למרות שצמצמנו היקפים. 

בעיות רפואיות – לעיתים אנחנו לא מצליחים לרדת במשקל והדבר נובע מבעיה רפואית כלשהי. על כן מומלץ בתחילת תהליך הירידה במשקל להיוועץ באנשי מקצוע ולבצע את כל הבדיקות המקיפות על מנת לקבל את התוצאות האופטימאליות.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il