הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הגורמים שישפיעו כמה נרזה בדיאטה
18/10/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
שאלת מיליון הדולר- מה משפיע על קצב הירידה במשקל שלנו?
האם זו שאלה של גיל או מין, פעילות גופנית וסגנון חיים או כמה אנחנו ישנים בלילה?
הגורמים שישפיעו כמה נרזה בדיאטה

הסיבות אשר משפיעות על הדרך שלנו למשקל הנכסף:

מין
גברים מרזים מהר יותר מנשים וזו עובדה. פיזור השומן אצל הגברים בגוף שונה, מרוכז ברובו באזור הבטן ומתפרק מהר יותר. אצל הנשים השומן מרוכז באזור הישבן והירכיים. 
בנוסף, מסת השרירים בגוף של הגברים גבוהה יותר לעומת הנשים.

גיל
ככל שמתבגרים אחוז השומן בגוף עולה ואחוז השריר יורד. מסת שריר גבוהה תורמת לקצב הרזיה גבוה יותר ולכן ככל שמתבגרים קצב הירידה במשקל יורד.

נקודת פתיחה
ככל שאדם שוקל יותר קצב הירידה במשקל שלו יהיה גבוה יותר, וככל שהמשקל גבוה יותר שורפים קלוריות רבות יותר.

פיזור השומן בגוף
לכולנו שומן תת-עורי ושומן באזורים פנימיים העוטפים את האיברים, אך לחלק מהאנשים נטייה ברורה לריכוזי שומן בקפלי העור. בהרזיה מפחיתים שומן בשני האזורים אך לרוב מהר יותר בשומן הפנימי. חלק מההסבר לקצב ירידה במשקל השונה בין האנשים תלוי בריכוזי השומן השונים שלהם בגוף.

חילוף חומרים
קצב חילוף החומרים בגופנו הוא אינדיבידואלי ושונה בין אדם לאדם באופן טבעי.

שינויים הורמונאליים וגיל המעבר
נשים עולות בממוצע כ-10% ממשקל גופן סביב גיל הפסקת המחזור החודשי שלהן.
השינויים ההורמונאליים וירידה בחילוף החומרים משפיעים לרעה על קצב הירידה במשקל.

שינה
מחקרים רבים מצאו קשר בין זמן השינה ואיכותה לבין משקל הגוף ונראה ששינה קצרה מ-7-8 שעות קשורה למשקל גוף גבוה יותר.

פעילות גופנית
לפעילויות גופניות יום-יומיות כמו הליכה, ירידה במדרגות, עבודות בית וכו' השפעה אדירה על קצב הירידה במשקל וההוצאה הקלורית שלהם יכולה להגיע למאות קלוריות ביום. זאת בניגוד לאימוני ספורט אינטנסיביים יותר אשר הם בעלי חשיבות רבה מאוד לבריאות שלנו, אך משפיעים פחות על קצב הירידה במשקל.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2017 Diets.co.il