דיאטת מיצים

01/05/2007, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה

דיאטה זו מתבססת על שתיית מים ומיצים ללא אוכל מוצק.

מיצי פירות, מיצי ירקות, מים. היא דוגלת רק במיצים טבעיים. כל היום שותים מיצים. אין אוכל ללעוס. מותר לצרוך כמעט הכול אך רק בצורת מיץ או מרק דליל.

דיאטת מיצים

 הרעיון הוא שצריך לנקות את הקיבה ולתת לה לנוח. היות שגופנו הוא אחת ה"מכונות" המשוכללות ביותר הוא יודע לנקות את עצמו. אך יש הדוגלים גם בשיטת ניקוי זו. היות שאנו זקוקים ומחויבים לשתות והרבה, דיאטה זו עוזרת לנו ללמוד לשתות וזה יתרונה הגדול. היות שמרכז הרעב ומרכז הצמא במוח הם שכנים צמודים, כאשר שותים הרבה פעמים אפשר להרגיש מעט שובע. המחמירים בדיאטה זו ישתו רק מיצים טבעיים ללא תוספות. לא מלח, לא סוכר, לא תבלינים. הכול טבעי. המחמירים פחות ירשו לעצמם להוסיף אפילו משקאות המבוססים על אבקות, המוסיפות לגוף ערכים תזונתיים. כאשר מוסיפים שתייה המבוססת על אבקות לפחות לשתי ארוחות, הדיאטה נעשית יותר מאוזנת ופחות מסוכנת. אך לא מומלץ להתמיד בה מעל ליומיים או שלושה.

 

קשה לומר שיומיים שלושה יכולים לשנות הרבה במשקלנו אך מי שרוצה להשיג תחושת קלילות אחרי זלילה של שבוע בנופש או  אחרי חג  שזללנו בו המון, ומסוגל לעמוד בקשיי הדיאטה – מוזמן.

דיאטה זו אינה לכולה להימשך לאורך זמן.

 

יתרונות    – יש גבולות מאד ברורים ואין התלבטות בין מה מותר למה אסור!

                  היא קלה ונוחה. מכינים מיצים מראש ורק מוזגים ושותים.

                  היא מביאה איתה הרגשת קלילות ונוחות.

 

חסרונות    – שלושה ימים לא יכולים לחולל שינוי משמעותי.

                  צריך להיזהר בכמויות מיצי הפירות ששותים.

                  היא צריכה להיות מבוססת על מיצי ירקות ומעט מיצי פירות. אחרת אפשר

                  גם להשמין!

                  הדיאטה אסורה לאנשים החולים בסוכרת, לילדים ולנשים הרות .

                  חשוב להוועץ ברופא לפני תחילת הדיאטה.