דיאטה ירוקה לירידה במשקל וניקוי רעלים

28/06/2016, מאת מיכל אור רודיך - תזונאית

מדוע היא מוגבלת בזמן? ומה בריא בה?

כששאלתי את ילדיי מה עולה להם בדימיון כשאני אומרת דיאטה ירוקה דבר ראשון שהם אמרו הייה "דשא" ו ירקות ירוקים וככשאלתי מה הם חושבים על משקה בצבע ירוק הם חשבו על שיקוי או רעל – אז מה נכון?

דיאטה ירוקה לירידה במשקל וניקוי רעלים

תחילה, בואו נעשה סדר...דיאטת מלפפונים או מלפפונים ותפוחים היא אמנם דיאטה ירוקה אך היא מאוד ספציפית, עם רמת קלוריות מאוד נמוכה ומתאימה לירידה מהירה של 2-2.5 ק"ג בימים ספורים. דיאטה זו היא קצובה עד 4 ימים ורצוי לעשותה בהדרכת עם דיאטנית או תזונאית.

דיאטת מלפפונים

הדיאטה כוללת כמעט רק מלפפונים – בוקר צהריים וערב, בכמות בלתי מוגבלת. יש לשלב בה כוס חלב אורז או מעדן חלב בשעות הבוקר. יש להקפיד על שתיית תה צמחים כמו תה ירוק או בקיץ תה נענע לא מומתק –4 כוסות או יותר וליטר וחצי לפחות של מים או מים עם לימון (לא ממותק). דיאטה קיצונית זו עלולה לגרום לירידה מסויימת בריכוזי ויטמינים ומינרלים ולכן יש להקפיד לעשותה מקסימום 4 ימים ויש להקפיד לצרוך תוספי תזונה משלימים. בדיאטת מלפפונים ותפוחים ההבדל היחידי הוא שמוסיפים תפוחים לתפריט המלפפונים. תפוחים משביעים יותר ומספקים ויטמינים וסיבים תזונתיים נוספים על מה שיש במלפפונים. דיאטות אלה מספקות לגוף חומצה פולית, ויטמין C, אשלגן וטימין B5 מעט סוכרים וסיבים תזונתיים.

יתרונות: מסייעות לרדת 2-2.5 ק"ג בימים ספורים (לפני אירוע לדוגמא כשצריך להכנס לשימלה או מכנסיים שבחרנו או אפילו לפני ביקור ראשון, בעונה, בים או בבריכה).

חיסרונות: רמת הקלוריות הנמוכה עלולה לגרום לעייפות ואף לסחרחורת (לכן חייבים להקפיד יותר מתמיד על שתייה), הדיאטה משעממת בתפריט היומי שלה ומוגבלת ל 4 ימים בלבד.


דיאטה ירוקה עד 40 יום

 דיאטה זו מיועדת מעל לכל לניקוי רעלים מהגוף וטובה במיוחד אחרי צריכת תרופות מוגברת או אחרי החגים בהם אנחנו נוהגים לאכול הכל והרבה מידיי. דיאטה זו טובה גם לקראת הקיץ או בחילופי עונות  והיא מסייעת בהרגשה טובה ורעננה יותר. דיאטה ירוקה עוזרת לעור להראות טוב יותר, לשיער להיות מבריק יותר ואפילו מאפשרת שינה נינוחה יותר. בדיאטה זו אפשר להשתמש בתפריט מגוון שאינו דל קלוריות (בעיקר כשמוסיפים לתפריט יותר – פירות עשירים בסוכר) וניתן להישאר עם תפריט דל קלוריות (עם יותר ירקות מפירות), המגוון הגדול יחסית מאפשר לגוף לקבל את כל מה שהוא זקוק לו וניתן להתמיד עד 40 ימים. דיאטה ירוקה תכלול את כל המזונות הירוקים הטבעיים כגון: ברוקולי, קישואים, חסה, קייל, עלי בייבי, כרוב, כרוב ניצנים, אפונה, שעועית ירוקה, עדשים ירוקות, תפוחים, אגסים, קווי, מלפפונים, פלפלים ירוקים, עשב חיטה ומשקה אצות כחולות ירוקות.

תפרט  דיאטה יומי:

ארוחת בוקר
משקה ירוק על בסיס תרד ופירות טרופיים (שילוב של מקור מינרלים, חומצות אמינו, ויטמינים רבים וסיבים) מכיל: כוס עלי רד טריים, כוס עליי בייבי או קייל, חצי כוס מנגו טרי, חצי כוס אננס טרי וכוס מים קרים. או משקה תרד ופירות יער המכיל: כוס עלי תרד, כוס מים קרים, כוס פירות יער קפואים או טריים, מעט סטיבייה וכף זרעי פשתה.
ארוחת ביניים
תפוח ביננוני + 5 שקדים או 5 חצאי אגוזי מלך או סלט פירות ירוקים (מפורט בהמשך), או פלפל ירוק בינוני ממולא בסלט קינואה קר.
ארוחת צהריים
סלט הכולל: עלי חסה, עלי קייל, מלפפונים, פלפל ירוק, קישוא ו/או זוקיני, וחצי תפוח עץ ירוק. מתובל במיץ מלימון ובמלח שולחן או מלח עשבי תיבול. ניתן להוסיף חצי כף שמן זית כתית באיכות טובה. בדיאטה שאיננה למטרות ירידה במשקל ניתן להוסיף מנת פשטידת ברוקולי או מנת פשטידת תרד ותפוח עץ לקינוח.
ארוחת ביניים
מלפפונים עם שמיר או סלט אצות ים ו2 פריכיות אורז או משקה ירוק מפירות ירוקים (סמוזי מתפוח, מלפפון, מעט תרד, עלה קייל גדול או מספר קטנים, חצי כוס קוביות מאננס טרי)
ארוחת ערב
תבשיל ירקות ירוקים (קישוא, ברוקולי, תרד, שעועית ירוקה, מתובלים בכורכום, מעט מלח או רוטב סויה באיכות טובה, מעט אגוז מוסקט טחון) ולקינוח תפוח עץ אפוי בתנור.
ארוחת ביניים
סלט פירות ירוקים (חצי אגס, חצי תפוח, קיווי) או תפוח עץ ירוק או אגס.

חשוב להקפיד על שתייה מרובה לאורך היום – שתיית מים עם לימון, שתיית מים עם נענע או מקל קינמון (תלוי בעונה), תה צמחים וכד'.